Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Konstrukce FM vysílačů

Zpět na seznam diskuzí


All, 9. června 2007, 04:07, 213.195.220.202
2SC1969 - 20W - Reagovat

Nemá někdo zkušenost _??? 2sc1969 udává se jako konec CB nebo KV ,ale prý zvládne 150MH . GM-Electonic ho maj za caa 80,-kč . Prej se musí odizolovat silikon. pryž. minimálně 2mm kvůli parazitní kapacitě . - tak nevím jestli ho mám koupit a vyzkoušet to. All
Honza, 9. června 2007, 10:32
Re: 2SC1969 - 20W - Reagovat

Přijde mi to jako zbytečná snaha.
Opicak, 9. června 2007, 10:39, 83.240.11.175
2SC1969 - Reagovat

Proc si nekoupis pro dany ucel tranzistor ODPOVYDAJICICH parametru? Je jich spousta, staci si jen vybrat...
Ona snaha ubastlit neco zneceho jen proto ze je to levne, se nemusi vyplatit..
2SC1969 neni vhodny na vysoke frekvence (proste to nestihne) zesileni by bylo male a ucinnost v pr...i. A odizolovani silikonu je co ??? Ten trand. je v pouzdru TO220 v kterem se delaji tr. i do vyssich kmitoctu, nejaka piplanina v tomto pripade nepomuze...
All, 14. června 2007, 12:12, 213.195.220.202
plynulá regulace VF výkonu - HELP - Reagovat

Postavil jsem si 1w vys.defakto stejný z těchto stránek a nyní jsem dodělal PA s KT920b dává caa 8W.
Nevím jak na plynulou regulaci výkonu, zkoušel jsem stejnosměrnou složku do báze bf96 ale nějak to nešlo. Moc prosím o, radu nejlépe polopatě . Předem moc děkuji.
ps: opičáku ta 2sc1969 má cladící plošku ke kolektoru ne jako 1971 emictor, musí se odizolovat a k tomu tak aby nevznikla parazitní kapacita.
Honza, 14. června 2007, 15:28
Re: plynulá regulace VF výkonu - HELP - Reagovat

Reguluj kolektorovym proudem BFR96. To se da udelat ruzne, promennym odporem, regulatorem proudu ci regulatorem napajeciho napeti tohoto stupne. Rozsah regulace vykonu by mel byt cca 20 dB.
All, 16. června 2007, 02:18, 213.195.220.202
plynulá regulace VF výkonu - Reagovat

Ahoj Honzo dík za info. tak jsem to dnes vyzkoušel, ale narazil jsem na problém. Vytvořil jsem nap. regulaci toho stupně jedním tranzi. a vše důkladně VF zablokoval . Jedu dolu napětím a předtím něž to BFR96 vypadne mám na konci přes 2W a to je moc .
Olda, 17. června 2007, 13:19, 85.71.182.9
plynulá regulace VF výkonu - Reagovat

Ahoj! POčkej, ty jsi si postavil vysílač 1W z těchto stránek??? Já ho stavím taky. Ty jsi tam dal jako koncák 2sc1969??? Jaký to má dosah??? Možná, že bych to zkusil taky, já tam jinak dám 2N3553. Prosím, odepiš
All, 18. června 2007, 02:06, 213.195.220.73
2sc1969 - Reagovat

Ahoj Oldo nezkoušel ale měla by šlapat 150MH -člověk ,kterému věřím ji používal v nouzi i na 2m

ps.čekám až mi ji pošlou - chci sní budit kt920B
2N3553 se špatně chladí a jede na doraz.To už je lepší MR544.
Olda, 18. června 2007, 15:12, 85.71.182.9
Re: 2sc1969 - Reagovat

no jo, ale ještě ten MR544 sehnat. V GM, GES , ani PS ho nemaj, a 2SC1971 se prý nevyrábí (to mi psali v PS a že na skladě mají jen 7ks a že jeden by mě stál 670Kč)
luccas, 18. června 2007, 19:07
slabý piskot - Reagovat

mám jen dotázek, nedál by se nějak vyfltrovat slabý piskot s výstupu PLL. Když odpojím PLL tak to přestane, když zase zapojím tak začne. Docela to ruší když přestane hrát hudba a piskot už jde postřehnout. nevadí mi tam hodně ale nemusel by tam být. ??? děkuji.
luccas, 18. června 2007, 19:31
Re: slabý piskot - Reagovat

taky sem spozoroval, že když se pevněchytnu těch 4drátků so vedou s pll tak ten piskot se odost sníži
All, 18. června 2007, 23:42, 213.195.220.202
MR544 - Reagovat

Ahoj Oldo tady máš kontakt na to mrvko stojí caa 30kč
věřím že to pošle i na dobírku.

Kladno
Ing. Milan Žáček
Bezručova 1654
272 01 Kladno
tel. 312 247 174, fax: 312 240 971
email: soucastky@solar.cz

Honza, 19. června 2007, 10:09
Re: slabý piskot - Reagovat

Problém je patrně způsoben tím, že se vf proudy šíří obvodama PLL. Nutnou podmínkou správného provozu je připojení PLL pomocí stíněných kablíků, na které lze nasadit feritové válečky pro lepší vf izolaci (prodává např. PS electronic nebo se dají sebrat z kabelů používaných u PC). Už tu tohle téma bylo řešeno.
luccas, 19. června 2007, 11:14
Re: Re: slabý piskot - Reagovat

Aha :) tak to díky. zkusím
luccas, 19. června 2007, 12:42
Re: Re: Re: slabý piskot - Reagovat

Pravda :) pomohlo, už to není vůbec slyšet, jen při maximální zesílení na rádiu jde slyšet něco slabounkého. Ještě rozjet to stereo a budu rád :) Funguje někomu prosimvás stereokodér? Já už postvil druhý a žádnému vylepšení jsem nedošel. Pořád to dupe zvuk, nejde pořádně vyladit......
Olda, 19. června 2007, 14:57, 85.71.182.9
MR544 - Reagovat

Jaký je mezi 2N3553 a MR544 rozdíl???
Olda, 19. června 2007, 14:58, 85.71.182.9
MR544 - Reagovat

mě tam 2N3553 nebude stačit???
All, 22. června 2007, 00:12, 213.195.220.202
Re: MR544 - Reagovat

při 1w se tolik nehřeje a jinak zní vydoluješ 3.5w optimální je však okolo caa 2w.
ps: pří 3.5w ti hliníková korunka nebude stačit :o)
Anonym, 22. června 2007, 19:24, 85.71.182.9
Re: Re: MR544 - Reagovat

hm, tak to je v pohodě s tím 2N3553
Anonym, 28. června 2007, 16:10
Re: Re: Re: Re: slabý piskot - Reagovat

Ze schématu stereo kodéru byly vypuštěny tlumící obvody na výstupech LM386 (sériová kombinace kondenzátoru 47n a odporu 10R zapojená na zem). Možná kvůli tomu to zlobí. Jestli je to tím, dej vědět.
Lama, 29. června 2007, 22:57
Tranzistor - Reagovat

jaký je váš názor na tranzistor BFQ 68

18V 0,30A 4,5W 4GHz
luccas, 30. června 2007, 14:50
limiter. - Reagovat

Tak sem postavil limiter Zezačátku to vypadalo nadějně ale zachvíli = hrůza na n-tou. Sice to ořeže ty špičky. ale prostě... Pokud mám výkon na MAX tak se to začne strašně ovlivňovat. Děsné škrčení. Někdy se zakmitá tak nezbývá nic jiného než mu nachvíli přerušit napájení. Prostě kničemi.

Tak se ptám. Je nějaký podobný zařízení ale kvalitní?
Honza, 30. června 2007, 17:41
Re: limiter. - Reagovat

Můžu tě uklidnit, že nový limiter už je "na rýsovacím prknu". Holt někomu to chodí a někomu ne. Příčina toho bude patrně někde jinde v konstrukci vysílače.
Honza, 30. června 2007, 17:43
Re: limiter. - Reagovat

Jo a dej pryč ten kondenzátor mezi piny 1 a 8 obvodu LM386.
luccas, 30. června 2007, 19:54
Re: Re: limiter. - Reagovat

Tak to jse rád, :) doufám že limiter i nějaký lepší stereokodér. Protože to jsou věci které jsou potřeba ale někomu to jde a někomu ani zaboha ne.:( tak se těším. Ten kondik sem dal pryč ale není toonic lepší.

A ve vysílači.. taky myslim, že ne. protože bez těch zvukových obvodů (limitery,.....) to hraje nádherně. ale musím to mít trochu potišeji než ostatní stanice protože pak jsou tam ty zdvihy a už to nedělá dobrotu.

Takže hodně štěstí. A at to konečně hraje všem ;-)
107,90, 3. července 2007, 10:39
stereokoder - Reagovat

mám podobný problém jako zde luccas,sice limitery co jsem zde postavil mi pracují skvěle ale musím jim dat co chcou, ale mám vážný problém se stereokoderem a to ten, že mi to hraje stereo ale neuvěřitelně tam furt něco šustí a dává to zvláštní zvuky, že se to moc nedá poslouchat.Hrál jsem si s tím asi 4 hodiny v kuse ale na nic jsem nepřišel a jsem s toho blbější než před tím. může někdo poradit někdo komu to jede ? THX
Honza, 3. července 2007, 13:44
Re: stereokoder - Reagovat

Zkoušels třeba odpojit BA1404 od limiteru, abys zjistil, odkud to šustění vychází? V krajním případě můžu nabídnout, že bych se na to podíval, pokud bys mi to poslal poštou. Samotného mě zajímá, proč je s tím někdy problém a jak by se dal odstranit.
107,90, 4. července 2007, 13:23
Re: stereokoder - Reagovat

pochází to přímo od koderu, limitery jsou v pořádku,skoušel jsem to i odstinit do plechové krabičky ale bezvýznamně trochu pomůže ale když ten stereokoder trochu vzdálím od dps vysílače ale to je na nic.nejsilnější změny se projevují když jezdím prstem po integrači BA1404,uvažuji že bych vyměnil všechny součástky,ale zajimalo by mě jak to udělali ti co mají zde foto svych vysílačů bez odstínění a jak jim to funguje ? ale díky za ochotu
luccas, 6. července 2007, 09:30
Re: Re: stereokoder - Reagovat

Už jsem to stereo stavěl 3x a pokaždé nové, kvalitní součástky. Výsledek je = 0 :(
107,90, 6. července 2007, 10:59
Re: Re: Re: stereokoder - Reagovat

je zajimavý že to schéma je podle výrobce i hodnoty součástek,no ach ti čínani zase mě sklamali,ale to je blbost aby se něco vyrábělo a nefungovalo to,budu muset pátrat.Jestli se můžu zeptat ,komu ten stereokodér hraje dobře bez problému ?
107,90, 6. července 2007, 10:59
Re: Re: Re: stereokoder - Reagovat

je zajimavý že to schéma je podle výrobce i hodnoty součástek,no ach ti čínani zase mě sklamali,ale to je blbost aby se něco vyrábělo a nefungovalo to,budu muset pátrat.Jestli se můžu zeptat ,komu ten stereokodér hraje dobře bez problému ?
Opicak, 7. července 2007, 02:20, 83.240.11.175
To. StereoKoder - Reagovat

Desne pazvuky v stereokoderu?
1) Doporucuji, zmerit osciloskopem co steho koderu leze? Jeli to cisty 19khz pilot sinus, nebo neco jineho.
2) Pokud chci mit jistotu, ze muj koder je bez problemu, napojit ho rovno z vystupu na dekoder (byt treba A290D ) a overit jestli zde dela podobne neduhy!
3) I kdyz se to zda byt malo pravdepodbne, tak vetsina techto "rusaku" vznika primo ve VF modulu (deformaci modulace na vyssich kmitectech, paraz. zalezitosti) coz ma taky vyskoseno. Ostatne proc to prave zloby kdyz se vysila plnym vykonem?

107,90, 9. července 2007, 13:42
Re: Re: Re: Re: stereokoder - Reagovat

je možný že na to má vliv vysílač na který je stereokoder připojen ?
Opicak, 9. července 2007, 13:46
RE> Stereokoder - Reagovat

Ano, je mozny ze vysilac bude deformovat signal ze stereokoderu !!

107,90, 16. července 2007, 09:42
stereokoder - Reagovat

zjistil jsem že ten bordel šustění, pískání ,šumění leze přímo od stereokoderu,když jsem skusil spojit všechny vývody určené pro vysílání se zemí tak se to jen trochu utlumilo
Honza, 16. července 2007, 09:47
Re: stereokoder - Reagovat

Co používáš za blokovací kondenzátory? Někdo tam místo keramických nacpe fóliové a pak se diví. Taky zkus dát keramiku 10 nF paralelně k C38, a taky ověř že ten bordel neleze až z IC4. Nemáš to třeba přemodulované? Co když stahněš R33 na minimum? Má vliv R26? Zkus ho odstranit.
107,90, 16. července 2007, 17:43
Re: Re: stereokoder - Reagovat

používám jen elektrolytycké a keramické, nic z toho nepomohlo ale stačilo tam dát kondenzátory 2x100n ker. mezi vstupní vývody 1 a 18 a zemí, na příjimači to šustění zmizelo ale velmi nepatrně to potlačilo vyšší tony (aspon nebude problém s tím že se tam dostane signál vyšší než 19 kHz),a když se mi omylem spojily vývody 17 a 16 tak mi to udělalo efekt zvýraznění sterea něco jako na počítači,asi ten obvod je nějáký výjmečně citlivý. zvláštní že ?
107,90, 16. července 2007, 17:44
Re: Re: stereokoder - Reagovat

oprava: aspon nebude problém s tím že se tam NEDOSTANE signál vyšší než 19 kHz),
Rusty G., 17. července 2007, 19:16, 84.38.185.72
dotaz - Reagovat

Slo by predelat zesilovac k CB radiostanici na FM frekvenci? Dik
Honza, 17. července 2007, 21:31
Re: dotaz - Reagovat

Nešlo, využil bys z něj maximálně krabici a zdroj.
awen, 24. července 2007, 15:53
stabilita krystalov - Reagovat

Dobry den.. mozno to nepatri presne do tejto rubriky, ale zaujimalo by ma co presne znamena udaj pri krystale "50ppm -10/+60°C" .. viem co je PPM, ale neviem ako sa meni/nemeni vplyvom casu a teploty.. Dakujem
JOslejsek, 25. července 2007, 17:37, 90.176.30.65
2SC1971 - Reagovat

Zdravím, schánim tranzistor 2SC1971 do koncáku poraďte u bučka a v GM ho nemaj v GM jo ale neni skladem :-( nevíte kde by se dal sehnat nebo bych případně koupil
Opicak, 26. července 2007, 06:34
RE: 2SC1971 - Reagovat

Tranzistor C1971 je jen tezko k zehnani a po vyprodani zasob uz ani nebude !!! Jeho vyroba je ukoncena... Takze i proto jeho cena u prodejncu malinko stoupla...
Pouzi primo C1972. Je sice drazsi, ale lepsi. Pokud ho budes kupovat (napr. GES) trvej na originalu (tranzistor musi mit logo vyrobce !!!).
JOslejsek, 26. července 2007, 13:55, 90.176.30.65
Re: RE: 2SC1971 - Reagovat

no v gesu ho maji ale za 459 což se mi zda hodně přemrštěné a maji i 2sc1971 a cena 850Kč to je moc pritom v gme ho maj do 200kč ale neni skladem. nešel by použít jiný tranzistor ???
Opicak, 26. července 2007, 14:26
C1971 & C1972 - Reagovat

2SC1971 u GESu stoji tolik, protoze uz ho jentak nesezenes! GM ho skladem nevede ani ho nesezene, protoze se nevyrabi a dodavatele uz ho nemaji (objednavku prijmou, ale pak ti oznami ze tranzistor nebude)..
Cena u C1972 premrstena neni, odpovida parametrum (samo. pro vykon 3W je to trochu luxus).. Vsude ho maji za cca. 450kc, jen u Bucka je drazsi..
Jiny tranzsitor by pouzit slo, zalezi co od nej ocekavas (cim ho budes budit, vyst. vykon). Ale je potreba se smirit s tim, ze vetsina schopnych VF vykonovych tranzistoru neco stoji.. J.
JOslejsek, 26. července 2007, 14:50, 90.176.30.65
Re: C1971 & C1972 - Reagovat

no ja potrebuju do koncoveho stupne (zesilovače) a ten ma davat pri buzeni 0,5w vykon 6W ale mam moznos budit tranzistor až 2w
JOslejsek, 26. července 2007, 14:55, 90.176.30.65
C1971 a jiné - Reagovat

http://walda.starhill.org/index.php?kategorie=2&clanek=11 tady do toho to potrebuju
Opicak, 26. července 2007, 15:17

Dej tam C1972 !! 450 kc neni moc - tranzistor v podobne cenove kategorii bys tezko zhanel... Navic, pri buzeni 2W (pokud jich dosahnes) to na vystupu da 15 - 18 W s napajenim +15V.
Opicak, 26. července 2007, 15:25

Akorat bys jeste v tom zapojeni musel udelat mensi upravy.

JOslejsek, 26. července 2007, 15:55, 90.176.30.65

to by bylo dobry 15w a jake úpravy by museli byt provedeny ???

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz