Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Konstrukce FM vysílačů

Zpět na seznam diskuzí


Anonym, 12. července 2008, 13:24
Re: Re: zvláštní - Reagovat

a je to nejak na závadu ? to asi nebude mít tak velký výkon do anteny jaky leze do umělé zátěže že ? nebo se pletu ? zajimavostí bylo že když jsem vyměnil předzesilovací tranzistory bfr91 a bfr96 za úplně nové tak se mi zdá že ampermetr tet ukazuje stejně jak se zatěží tak i s antenou, ani to nechápu
bruton, 19. července 2008, 21:45, 212.80.64.90
Varikapy KB105 - Reagovat

Mam postavenej 1W vysilac,Ale sehnal sem jen varikapy KB105,nejak to nejde sladit...pll neco dela,zarovicka sviti ale asi je to hodne mimo rozsah FM...tak me napada jestli nebyly spatna volba ty KB 105
Tuxik, 29. července 2008, 20:12
5W PLL vysilac - Reagovat

Na osazovacim planku FM vysilace 5W mas chybu - chybi ti tam "C15" - plosky na nej jsou zakresleny ale kondenzator zakreslen neni (SMD 10n mezi L2 a L3)

Jinak pro pripadne stavitele - TSA5511 ani 5512 v GM ani v GESu uz nemaji a dle jejich slov nikdy mit nebudou, dnes jsem tam byl... dle katalogu maji v PS ale nevim jestli skladem
Music_FM, 2. srpna 2008, 20:50, 193.110.186.113
to Tuxik - Reagovat

To nie je chyba!!Keby si siel logicky podla schemy,tak medzi L2 a L3 su plosky,kde sa osadi spominany kondik C15.Naco nosis ten pupap na krku..Ja si z toho hlavu nerobim,uz od zaciatku som absolutne neuvazoval nad nejakou TSA...,stoji to za hovno a prilis koplikovane.Ja si zrobim len VF cast 5W,cize pol plosaku a ako PLL pouzijem moju znamu SAA1057 prepojenu s Atmelom a 2-riadkovym displejom.Moznosti je neurekom,staci si len vybrat a treba pouzivat aj ten pupak na krku:)
Honza, 2. srpna 2008, 22:03
Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

Vida, kondík dopíšu. Shánět něco v GM či GES výrazně nedoporučuji. Tyto firmy již natolik zkostnatěly, že je to ztráta času. Schválně ses měl zeptat, jakou jinou frekvenční syntézu by ti nabídli :))) Nemají nic, čumeli by jako puci. Zejména GM už je na vyhnití.
TSA5511 je u nás běžně k sehnání, prakticky všude jinde, za hovno nestojí o nic více než SAA1057 :) Ale nepíská a má I2C sběrnici.
Doporučuji PS a TME.
Tuxik, 3. srpna 2008, 21:56, 213.192.3.1
Re: to Tuxik - Reagovat

Mne to doslo ale i tak jsem upozornil ze to tam chybi, kdyby si toho nekdo nevsiml a pak se divil ze mu prebejva jeden kondik :) Navic by to bez toho C15 nechodilo

Honza: v PS TSA5511 i varikapy maji a prodali bez problemu ... v GM nemeli ani ty varikapy (i kdyz na netu maji napsano ze jsou skladem)... jinak s objednanim od TME mam dobrou zkusenost, 2SC1971 prisly do 3 dni od objednani, navic za 100Kc/ks coz neni mnoho :)

kdyby nekdo shanel varikapy tak KB109G meli pred pul rokem ve vyprodeji po 10ks v EPA elektronika Lidicka kousek od andelu, asi za 10Kc..
Tuxik, 3. srpna 2008, 21:57, 213.192.3.1
Re: Re: to Tuxik - Reagovat

ale ty KB109G jsem nemyslel k 5W vysilaci, to spis jen tak obecne
Tuxik, 5. srpna 2008, 23:24
5W PLL vysilac - Reagovat

tak jsem ho uspesne dostavel, funguje krasne stabilne akorat zarovicky na vystupu (3x 24V.170mA) svitej pomerne malo (asi jako kdyz si clovek zapali zapalovac) - netusim zda maji svitit vic nebo je to OK, 2SC1971 pomerne hodne hreje ale jinak je to OK
Tuxik, 5. srpna 2008, 23:44
5W PLL vysilac - Reagovat

a jeste naposledy (taky jsem to mohl napsat do jednoho prispevku) - zere to bez modulace jenom 650mA pri maximalnim svitu zarovek, coz mi prijde dost malo....
Honza, 6. srpna 2008, 12:35
Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

130 mA žere zbytek, na 2SC1971 zbývá 520 mA, což je při 12 V cca 6 W výkonu. Při předpokládané účinnosti 60 % je tedy výstupní výkon do žárovek něco přes 3 W. Bohužel ty žárovky nepředstavují idelání reálnou zátež, při připojení koaxu a antény bude zřejmě odběr i výkon vyšší.
Tuxik, 6. srpna 2008, 21:06, 213.192.3.1
Re: Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

dekuji za info :)
Jarda, 8. srpna 2008, 01:05, 82.150.165.115
PLL - Reagovat

Zdravim, postavil jsem is PLL dle návodu na těhto stránkách a mám problém. Při ladění mám bud napětí 0,4V nwbo 10,88V a to zcela náhodně, SAA1057 se hřeje. (tak 50C) NEvíte, čím by to mohlo být? Dík.
Honza, 8. srpna 2008, 11:43
Re: PLL - Reagovat

Jestli má opravdu 50 stupňů, tak uz taky může bejt po ní. Určitě jde o chybu v zapojení, rovnou bych si ale obstaral nový IO.
Jarda, 8. srpna 2008, 20:08, 82.150.165.115
Re: Re: PLL - Reagovat

No mám jich asi 20, to není problém, ale jde o to, že už se mi to stalo podruhé, stavěl jsem s ní dvě podobné zapojení... No zkusím si s tím ještě pohrát, díky za odpověd.
Jarda, 12. srpna 2008, 19:27, 82.150.165.115
Kmitočet - Reagovat

Ted jsem si všiml, že můj vysílač je naladitelný na více frekvencích najednou, můžu se zeptat, jak je to možné? Vysílač vychází z konstrukce vysílače 0,4W. Nekmitá všude, je naladitelný například na 89 93 95 103. To i v režimu, kdy není modulován. Díky.
Honza, 12. srpna 2008, 20:19
Re: Kmitočet - Reagovat

Je to tu už probírané několikrát. Většina parazitních frekvencí vzniká až v přijímači.
Jarda, 12. srpna 2008, 22:30, 82.150.165.115
Re: Re: Kmitočet - Reagovat

Tak to je mi líto, pohledám.. Ladím do na ham trxu, ale pravda je, že je hodně blízko, tak se asi zahltil... Nicméně diky za odpověd..
Honza, 13. srpna 2008, 10:49
Re: Re: Re: Kmitočet - Reagovat

Takový přijímač má zřejmě několik směšování, což je v kombinaci s přímým průnikem vf signálu do jeho obvodů ráj parazitních příjmů. Při oddálení by měl problém zmizet.
David Liška, 17. srpna 2008, 22:24, 77.48.21.114

Už někdo zkoušel vyrobit jednoduchej vysílač z VR22 s použitím kmitočtový ústředny, originál budiče a směšovače a originál konce ?
Harry, 4. září 2008, 18:49

Zdravim, uz kdysi davno jsem si postavil 0,4W vysilac, ktery je uveden na techto strankach. Ted jsem si koupil digitalni FM transmitter s tim ze ho zapojim jako budic misto analogoveho ladeni a buzeni tranzistorem, ktery jsem vyradil. Koax z transmitteru jsem pripojil pred C11 co je ve schematu, ale nejak to nechce budit, nevite kde muze byt problem? Diky za rady
Kony, 8. září 2008, 20:26, 88.100.15.229

Na tohle prď,porid si alespon 10W,nebo treba 100W
Pavel, 17. září 2008, 21:11
Brum za vf zesilovačem - Reagovat

Nevíte někdo čím to je, že vysílač zde popsaný 400mW vysílá pěkně a jakmile k němu připojím koncový zesilovač z VR22 tak je v rádiu slyšet docela hlasitý brum? 0,4W vyslílač je napájen přez 7812 a koncový zesilovač je napájen před ním čili za usměrňovačem odrušeným ker. kondenzátory. Může to být způsobeno velkým chladičem který je k zesilovači přimontován???

Honza, 18. září 2008, 09:00
Re: Brum za vf zesilovačem - Reagovat

Už to tu taky bylo. Zjednodušeně se dá říci, že v modulaci se objeví vše, co na sebe silné vf pole nabalí z okolí. Takže když půjde vf pole po napájecích drátech do el. sítě, bude tam brum, když umístím hned vedle antény síťové trafo, bude tam brum, to samé zářivka atd. Napájení může být stabilizované sebelíp, ani hafo filtračních kondenzátorů na tom nic nezmění. Také je třeba všechny kovové prvky vysílače připojit na společnou zem. A samozřejmě použít přizpůsobenou a správně symetrizovanou anténu, čímž se zabrání průniku vf pole přes napájecí zdroj.
ALvA, 19. září 2008, 20:37, 193.165.105.29

Hale, jedna se o tzv vmodulovanej brum, ten obvykle vznika na diodach ve zdroji v pritomnosti VF pole, mel bys je mit vsechnu co nejtesnejc premosteny keramickejma kondikama 10-100nF. Ten brum klidne muze vznikat v prijimaci, kterej je pobliz, takze pokud s tim prijimacem ses dal vod vysilace, tak je to cisty. Todle si nejdriv vyzkousej, nez zacnes laborovat se zdrojem vysilace. Taky ta VFka muze lizt do modulacni cesty. Kdyz to uslysis i v radiu, ktery je dal, tak ponejprv vodpoj modulaci do vysilace a pkud brum zmizi, tak budto zablokuj vsechny vstupy do mixaku a jinecj audiozarizeni keramickejma konikama staci do 1nF, aby to zas nevomezovalo vejsky. Taky doporucuju vsechny NF kabely promotat feritovejma toroidama.
Robert, 21. září 2008, 18:42, 213.160.167.97
5W PLL vysilac - Reagovat

Zdravím, da sa pic16F627A nahradit PIC16F84A? Mám síce obydva ale neviem naprogramovať 16f627. Dík
Honza, 21. září 2008, 18:52
Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

V tomto zapojení nikoliv. Bylo by třeba minimálně dobastlit RC článek externího oscilátoru, upravit program a přeházet některé I/O piny na desce.
Robert, 21. září 2008, 19:06, 213.160.167.97
Re: Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

Dík, a vies o nejakom jednoduchom HW na naprogramovanie tohoto chipu?
Thomas, 24. září 2008, 02:34, 89.233.171.194
Re: Re: Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

Zkus odkaz na stránky uvedené u konstrukce stereokodéru. V sekci hardware schéma High - Voltage Classic PIC Programmer -(C) David Tait. U konstrukce sice PIC16F627A mezi podporovanými typy není, stačí ale doplnit rezistor 2k2 mezi vývod RB4 (pin 10) a zem. Jako 7407 jsem použil prastarý polský typ UCY, pracovalo to bez nejmenších problémů, stejně jako s typem LS. V sekci software si stáhni PICPgm Programmer V1.0.1.3. Mě osobně sice nefunguje autodetect typu programátoru, stačí ale v Hardware Selection/Configuration nastavit v Programmer selection Tait Classic PIC Programmer. Soubor pll64.hex již v sobě má nastavení konfiguračních bitů, takže o ty se není potřeba starat. Já jsem dosud ještě nikdy žádný procesor neprogramoval, ale s tímto si mi to podařilo na první pokus, takže to bude pravděpodobně dokonale blbuvzdorné.
Robert, 27. září 2008, 15:26, 213.160.167.97
Re: Re: Re: Re: 5W PLL vysilac - Reagovat

Dík za radu, no nakoniec sa mi to padarilo naprogramovať cez JDM programator http://www.belza.cz/digital/jdm.htm a SW som použil WINPIC800. Fungovala aj autodetekcia ...
Music_FM, 28. září 2008, 21:30, 193.110.187.2
Fotogaleria - Reagovat

Preboha to co to tam uverejnujete ako nema vyzerat vysielac?Tak to je iny grc!!!Sa normalne cudujem,jak to aj moze funguvat.To su ine sracky v tej spatnej plastovej skatule.To sa asi niekto ucil pajkovat ci co,alebo lepit co bolo zrovne po ruke,no blee.
Honza, 29. září 2008, 09:21
Re: Fotogaleria - Reagovat

Souhlasím. Právě proto prostě nešlo to tam nedat :)
Lada, 30. září 2008, 18:43, 88.100.2.53
re: - Reagovat

http://pira.cz/gallery/show.asp?i=21

todle snad nejhorsi co tam je: Ten clovek se snad ucil pajet? A dlouhy nohy a
Opteron, 30. září 2008, 23:21
Re: re: - Reagovat

Divím se, že mu to vůbec fungovalo :D
Lada, 1. října 2008, 19:11, 88.100.2.53

Todle celkem jde az na ty horici odpory :)
http://pira.cz/gallery/show.asp?i=33
Cilek, 3. října 2008, 14:26
Lado ukaž - Reagovat

Lado, tak nám ukaž, jak to děláš ty! Na fotkách jsou amatérské konstrukce a zrovna na té poslední nic špatnýho nevidím (ani ty horici odpory).
Lada, 3. října 2008, 15:47, 88.100.2.53
Cilek - Reagovat

Vis ja jsem zvykl ze školy na úhledně se staveny výrobek. Jsou to ty dva odpor vedle toho kap. trimru. Jinak to je pekny

Ten prvni je fakt humus, ze se nestidi to dat na internet.
Cilek, 5. října 2008, 08:49
Re: Cilek - Reagovat

Že ty se nestydíš psát na web, když neumíš česky! Jsi cizinec nebo na to ze školy nejsi zvyklý?
Lada, 5. října 2008, 10:12, 88.100.2.53
Re: Re: Cilek - Reagovat

A ty myslis, ze kdyz delam praxi tak musim u toho umet cesky? Kdyz napr. programuji plc nebo neco vyrabim musim umet cesky ? Cestina neni o tom abych umel pri hledani chyby ve vyrobku. Ze to je tvoje ta prasecina :)
Lada, 5. října 2008, 10:15, 88.100.2.53
Cilek - Reagovat

Tak neumim psat cesky co je na tom? Co je tom kdyz umim neco jineho.
Cilek, 5. října 2008, 11:58
Milý Lado, - Reagovat

ne, ta prasečina není moje. Mám sice v galerii fotku svého vysílače, ale taky mě docela baví dělat úhlednou práci. Nejsem ovšem profesionál jako ty, takže vzhled mých výrobků je trochu poznamenán nedostatkem vybavení mé dílny. A česky, panáčku, bys měl umět, protože jsi Čech (což předpokládám)! Myslím, že na kritiku máš ještě dost času. Cicero: "Čas obvykle i hloupé vyléčí."
Lada, 5. října 2008, 14:06, 88.100.2.53
Re: Milý Lado, - Reagovat

Vis uz jsem videl dost prasecin ale na tohle to nema. Nejsem profesional sice jeste nejsem elektronik tomu mam jeste par mesicu daleko. Ale budu se zivit mereni a regulaci. K vybaveni dilne ti staci citac, generator VF a NF, nejaky skopek napr. BM556A ten ma sirku pasma 120MHz a napeti na dilek 5V je dvojkanalovy, programator PICU a ATMELU trafo pajka, mikropajka, multimetr nejake to naradi. Ucitelka me nedokaze naucit cesky jsem dis. ale rika kdyz nepujdu na vysokou tak mi to nebude vadit. K narodnosti jsem presneji cechoslovak. A nejsem jediny kdo neumi gramatiku je jich i vic!
Lada, 5. října 2008, 14:08, 88.100.2.53
RE: Re: Milý Lado, - Reagovat

"Učit se, učit se, učit se." (Lenin)
Honza, 5. října 2008, 14:13
Re: Re: Milý Lado, - Reagovat

Když už jsme u toho vybavení, ještě bych přidal dobrý napájecí zdroj s regulací U i I a nějaký PC Scope, který sice nenahradí dobrý analogový osciloskop, ale poslouží jako FFT analyzátor spektra (zvukovka PC je většinou k prdu). Pro VF bastlení se pak ještě dost hodí nějaký přehledový přijímač (skener). Skutečný VF spektráč už je bohužel příliš drahá záležitost, ovšem dá se bez něj být.
Lada, 5. října 2008, 17:19, 88.100.2.53
Re: Re: Re: Milý Lado, - Reagovat

Jeste jak rika Honza
Lada, 6. října 2008, 19:32, 88.100.2.53
Am vysilac - Reagovat

Honzo mohl bys taky neco vymyslet na AM ?
Honza, 7. října 2008, 11:11
Re: Am vysilac - Reagovat

Láká mě to, ale zatím není čas. Dneska už se dá s pomocí rychlého mikrokontroléru řešit AM vysílač úplně jinak než před pár lety, jednoduše, kvalitně a s velkou účinností.
stano, 21. listopadu 2008, 12:25, 213.151.202.137
vr21 - Reagovat

vedel bi niekto ci bi bolo mozne nahradenim odporoveho trimra v koncovom stupni visielacki dvdvoma odpormi prepinat medzi malim a velkim vykonom
JirkaMT, 23. listopadu 2008, 18:21, 90.176.30.65
Ipedance - Reagovat

dobrý den chtel bych se zeptat jaky koaxialni kabel je vhodny k tomu novemu 5w vysilaci na strankach piry jde mi o to zda je lepsi pouzit 50ohmu nebo 75 :) s pozdravem Jirka
Honza, 23. listopadu 2008, 22:00
Re: Ipedance - Reagovat

Do 50 ohmů to dá o něco větší výkon, ale celkově rozdíly nejsou tak výrazné, aby se zrovna podle toho vybírala impedance.
Marek, 24. listopadu 2008, 19:14, 89.176.234.202
reace na článek o čínském šmejdu - Reagovat

Koukněte se na ebay.com a dejte hledat "professional fm transmitter" a budete koukat, ne 5-50W, ale i 500 :) je to děs

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz