|
Archiv diskuzí od roku 2005 |
Konstrukce FM vysílačů
Zpět na seznam diskuzí Homie, 3. dubna 2008, 20:37, 217.145.201.202
cize ked to dobre chapem, tak netreba absolutne cievkou hybat? PLL by to mala vsetko zariadit? matesz, 4. dubna 2008, 18:19, 89.176.29.52 koncák - Reagovat
nemá nekdo na prodej koncovej zesilovac pro FM vysilac min. 4W a max. 15W ? Dík matesz@email.cz Disney, 4. dubna 2008, 21:26, 62.168.93.111 Homie, vyzeráš že potrebuješ trochu doplniť teóriu... - Reagovat
Cievkou máš hýbať LEN vtedy, keď nemáš ladiace napätie v rozmedzí 4-9V, tak ako je to napísané v návode. Proste princíp ak nevieš je taký, že oscilátor ktorý Ti "ladí" celý vysielač obsahuje dva základné prvky - cievku a varikap. Hodnoty týchto súčiastok určujú frekvenciu, na ktorej to vysiela. No a ten varikap (čo je v podstate napätím riadený kondenzátor) je tam práve PRETO, aby si nemusel pri nastavovaní (a každej zmene) frekvencie štelovať cievku alebo vymieňať kondík. PLL je obvod, ktorý sleduje frekvenciu a na základe nej nastavuje napätie na VARIKAPE, čím mení jeho kapacitu a teda frekvenciu. Má teda za úlohu tým dolaďovadím napätia na varikape nastaviť frekvenciu, ktorá bude zhodná s tou, ktorú si si nastavil tými DIP prepínačmi. Tak si ešte raz skontroluj, či tam máš 4-9V a ak nie, skús hýbať cievkou. Ak to hýbanie nebude mať žiadny vplyv na to napätie, tak ti PLL určite NEfunguje. Homie, 5. dubna 2008, 07:29, 213.215.123.146 Re: Homie, vyzeráš že potrebuješ trochu doplniť teóriu... - Reagovat
Diky toto som potreboval vedet. Ja viem, ze to ladia tie varikapy, len to v tom navode s tym ladenim cievkou mi nebolo jasne. Keby som z toho bol uplny blbec, tak by som sa do toho iste nepustal. Tak ale povedz mi, preco to tak nemohli napisat aj cesi? namiesto toho mudrovania??? Bondra, 23. dubna 2008, 07:15 Schema - Reagovat
Zdravim vcechny.Navrhl jsem si vysilac 0.5w a jelikoz jsem amater tak bych vas chtel poprosit jestli by to mohl nekdo zkontrolovat a hlavne jestli by tohle schéma mohlo fungovat popř opravit nějaké nedostatky... Schema: http://vko.atlasweb.cz/vysilac%200.5w.jpg Email: bondra.16@seznam.cz dekuji za kazdou odpoved...:) Honza, 23. dubna 2008, 08:58 Re: Schema - Reagovat
Navrhl? Já mám pocit, že už jsem to někde viděl. Zejména mě na tom zaujaly ty dva kondíky z emitoru prvního tranzistoru, jeden na zem (12 p), jeden na napájení (27 p). Správně by zem i napájení měly být na stejném vf potenciálu a stačil by proto jeden kondík. Svědčí to o tom, že zapojení je vázáno na konkrétní provedení plošného spoje, které asi není moc dobré, ale hlavně je neznámé! Fungovat by to mělo, experimentování bude nutné. Stavím teď něco podobného, na výkon ve stovkách mW stačí i dva tranzistory místo tří. Bondra, 23. dubna 2008, 14:52, 62.240.175.226 Re: Re: Schema - Reagovat
Ne opravdu...je to jenom kvuli tomu aby sem nemusel pouzit tezko sehnatelny varikap ptz sem zkousel jine varikapy a stema to moc nebehalo..spis vubec :D s experimentovanm sem nejak tak pocital... paja, 8. května 2008, 16:50, 78.102.125.48 VKV vysílač - Reagovat
Sháním někoho kdo by vyrobil nebo prodal vkv vysílač kompletní i s anténou který by dokázal pokrýt vysílání ve velmi dobré kvalitě na FM pásmu v rozsahu cca 3-5km v nezastavěné oblasti. pokud někdo má něco takové na prodej ozvěte se na bmwmaniak@seznam.cz díky. ..., 11. května 2008, 08:53, 62.240.176.226 vysilac 3w - Reagovat
zdravim vsechny...nemate nekdo schema na 3w vysílač bez lazeni pll? C.P.N.M@seznam.cz diky... bondra, 11. května 2008, 13:17, 62.240.176.226 Re: Re: Schema - Reagovat
Tak jsem to konecne sestavil...vysilac fungoval na poprvy a ani nerusi televizi z cehoz jsem mel docela strach...:)dosah vysilace je presne 400m pak se signal zacina stracet... crescenzio, 24. května 2008, 08:42 OIRT - Reagovat
Prosím, má niekto z vás nejakú schému na približne 0.5 W vysielač, ale ešte vo "východnej" norme - OIRT. Ďakujem. Honza, 24. května 2008, 12:14 Re: OIRT - Reagovat
A nebude to schéma úplně stejné jako u CCIR? Vždyť se to liší jen ve frekvenci a to celkem nevýrazně. Stačí přidat závity cívky oscilátoru. Trix, 25. května 2008, 14:21 Prosba - Reagovat
Nepostavil by mně někdo prosím nějaký fm Vysílač s dosahem tak 10-15Km samozřejmně že veškeré náklady zaplatím prosím napiště icq je 446429017 David Liška, 27. května 2008, 22:57, 77.48.21.114
Když mě za to nezavřou...... pablox, 29. května 2008, 16:15, 195.28.80.156
Chlapi, neskusal niekto prerobit VR22ku (vozidlova radiostanica) na FM vysielac 88-108Mhz? Jan16, 31. května 2008, 11:23 Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
Ahoj, chtěl bych si postavit ten 1W vysílač co je tady na webu, a tam je tranzistor KSY34. Nevíte, kde bych ho mohl sehnat (resp. z čeho ho vykuchat)?? DOma jsem našel akorát KFY34, koukal jsem do katalogu, parametry zas tak moc stejné nemají.. KSY je spínací, a KFY je pro obecné použití. Ale moc moudrý z toho nejsem. Lze to nahradit tím KFY34? Nebo lze koupit někde za slušný peníz podobný tranzistor? Díky moc, Honza Honza, 31. května 2008, 13:50 Re: Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
2N3866, 2N5109, ... chce to zkoušet. Jan16, 31. května 2008, 15:31, 78.108.96.1 Re: Re: Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
Díky, nečekal jsem tak rychlou odpověď. 2N3866 mají v GME za 88CZK. Takže tohle neee. Nedám víc pěněz za tranzistor, než za zbytek vysílače... :) Navíc to pak třeba nemusí ani fungovat, a budou to vyhozený peníze... Ten 2N5109 v GMe ani nemají. Rozveď trochu ty 3 tečky, ve vf techcice se nevyznám, pár věcí sice chápu, ale zas se v tom tolik neorientuju, abych věděl jaký jsou vf tranzistory... Nevíš ještě o nějakých cenově přijatelných? Nebo nějaké jiné použitelné tesla tranzistory neznáš? Nebo netušíš z čeho by se dal KSY34 vykuchat? Díky moc, Honza David Liška, 1. června 2008, 00:19, 77.48.21.114
Jo, překuchával jsem VR22 několik kusů. pablox, 1. června 2008, 10:09, 195.28.80.156
A nejaky navod by sa nenasiel? Mam moznost zohnat 2 tieto stanice a je skod aich nevyuzit...vraj sa preladuju pomocou EPROM, ci ste ju prestaval uplne? Honza, 1. června 2008, 11:25 Re: Re: Re: Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
88 korun se ti zdá moc? Dobře, taky to chce se trochu porozhlédnout a nebrat vše u zlodějů z GM. V PS ho mají za 48, v GESu za 46,40. Vysílací tranzistory holt nejsou za pár korun, s tím je třeba do toho jít. A protože v tom zapojení 1W vysílače to asi nikdo s 2N3866 nezkoušel, možná nějaký odpálíš. Nebo tam jde dát 2N3553 a zmenšit odpor v emitoru T3, aby to dalo nějaký výkon, tento tranzistor je dost tupý, ale zas by měl vydržet všechno. Možností je spousta, nečekej, že každou z nich někdo vyzkoušel a zaručí se ti za funkčnost. luboš, 3. června 2008, 23:20 vf tranzistory ? - Reagovat
ahoj, nevíte prosím někdo, jaké tranz se používaly v KS "komunik systému" ( provozoval telecom ) svého času VAM ? jde samozř o ruské tranzistory ... :) David Liška, 4. června 2008, 00:10, 77.48.21.114 VR22 - Reagovat
Musí se přeladit 1) VCO v kmitočtový ústředně, 2) Cívka ve fázovým závěsu směšovače, 3) Cívka na desce směšovače před koncovým stupněm, 4) KOncovej stupeň, 5) Výstupní filtr. Moduluje se to buď do varikapu kmitočtový ústředny nebo je třeba postavit externí modulátor 10.7MHz, což je určitě lepší, ale taky je to dost složitý pro někoho, kdo to nedělá často a nemá na to vybavení. Modulace do David Liška, 4. června 2008, 00:13, 77.48.21.114 VR22 - Reagovat
Modulace do varikapu ústředny je problematická hlavně v tom, že není snadný zavést hysterezi PLL tak, aby neutrpěly nízký kmitočty do cca 170Hz a celkově to není moc lineární, protože tím varikapem to jde v plným rozsahu napětí rozhodit tak max. o 1,2MHz. Jestli chceš poradit víc, tak tady: anteny@aagneth.cz. Z VR22 se zásadně dá vyrobit úplně všechno, snad jen zlato ne. Disney, 4. června 2008, 11:12 Re: VR22 - Reagovat
Jo, to je zajímavý... napadá mě, jestli by nešlo použít tu VR22 pouze jako zesilovač pro třeba 1W vysílač z těchto stránek? To bychom využili vlastně jenom koncový stupeň a výst. filtr, takže by se musely přeladit jenom ty, a bylo by to celkem snadné.. nebo jak by to bylo? Disney, 4. června 2008, 11:22 Re: Re: VR22 - Reagovat
Sorry, koukám že tady je o tom celý článek, takže.. nic jsem neřek :D Jan16, 4. června 2008, 14:14, 78.108.96.1 Re: Re: Re: Re: Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
Jo, 88CZK se mi zdá moc, je to víc než moje měsíční kapesný... Nemůžu za to, že všichni ostatní si libujete v penězích ;-) Jinak to že to nepojede s jiným tranzistorem mě nevadí, mě to fungovat možná nebude ani s tím originálním... O víkendu budu stavět ten 400mW vysílač... Tak uvidíme, jestli to vůbec bude fungovat.. Ahoj, Honza Opteron, 4. června 2008, 18:25, 89.103.128.131 Re: Re: Re: Re: Re: Náhrada tranzistoru KSY34 - Reagovat
Za 100kč koncový tranzistor je ještě únosná cena, když se podíváš na vf tranzistory někde kolem 20W tak se ti teprve protočí panenky, zkus ten 2N3553 já s ním měl dobré výsledky a cena je kolem 50kč, jinak se na www.odklepnuto.cz objevuje aukce 2ks KT907V a KT920A za 120kč, s tím KT907V mám doma svůj první vysílač, dá tak 5W víc asi ne (k buzení stačí BFR96TS) pablox, 4. června 2008, 18:36, 195.28.80.156
Aha, no uz mam tu VRku doma, ale asi z nej iba vytiehnem konca, predsa len nemam vybavu na to co si popisal.
Ten 400mW mam uz postaveny, este ho vyladit, bohuzial som narazil na problem - nezohnal som elyty 220n, hadam nebude vadit keramika.
Momentalne som ten vysielac dookola obohnal obojstrannym cuprextitom vratane toho ako tienenie. Musim oddelit len oscilator ci jednotlive bloky? (oscilator, 2stupen, koncak)?? Disney, 4. června 2008, 19:52 pablox - Reagovat
Čooo? 220n elyty? To aj existuje také niečo? No teraz pozerám, že fakt, je to tam... ja by som tam kľudne dal napr. 1u elyty, tým sa Ti akurát zníži dolná medzná frekvencia v audiu. Inak keramika v audio použití je pokiaľ viem to najhoršie čo môže byť. Zvitkové (to sú tie plastové obdĺžničky - PE, PP :-) sú omnoho lepšie . Takže ten preemfázový C4 by som rozhodne nedal keramiku ale zvitkový. Výnimka je blokovanie VF rušenia v audiu, v takom prípade je najlepšia keramika (C1,C2). David Liška, 4. června 2008, 22:56, 77.48.21.114 VR22 - Reagovat
Konec z VR22 vybudí i 100mW. pablox, 5. června 2008, 18:08, 195.28.80.156
No nakoniec som tam dal docasne zvitkace 220nF, odtienil som oscilator + ostatne bloky. Mam ale mensi problem - na vystupe akosi neni vykon, ked nan pripojim ziarovku, tak mozem krutit trimami kolko chcem ale ziarovka nesvieti...predtym svietila, ale ked som dorobil konekotr (klasicky antenny, ktory najdete vzadu na TV)...neviete kde moze byt chyba? Na Emitorovom odpore (100ohm) na tranzistore T2 mam 5,6V. Neviete niekto poradit? Moze robit problemy ten antenny konektor??
Fotka este nedokonceneho vysielaca je tu http://shared.pablox.net/400mwtx.JPG Honza, 5. června 2008, 18:57
Myslíš asi T3. Uvedené napětí svědčí o tom, že tranzistor normálně pracuje a je "na signále", takže chybu hledej dál (zkrat atd.) pablox, 6. června 2008, 14:51, 195.28.80.156
Jasne, myslel som T3,vyzera to ze chyba bola nakoniec v kapacitnych trimroch, po vymene uz ziarovka slabo svieti. pablox, 6. června 2008, 16:37, 195.28.80.156
Prave so prisiel na zaujimavu vec - ked som pouzil velmi kratky prepoovaci vodic k antennemu konektoru (cca 1-3cm) tak ziarovka na vystupe nesvietila alebo svietila velmi slabo. Ked som vsak dal dlhsi vodic (cca 7cm) tak sa ziarovka rozsvietila. Co to moze byt? Ma dlzka prepojovacieho vodica nejaky vplyv na vystupny vykon? Honza, 6. června 2008, 17:28
Žárovka není čistě reálná zátěž, je to jen přibližná metoda, takže těžko vynášet nějaké soudy. Lepší je dát mezi vysílač a žárovku třeba deset metrů koaxiálního kabelu, pak už se dá ladit na největší svit a mělo by to sedět i poté s anténou. Disney, 7. června 2008, 08:39
Alebo ešte lepšie je nahradiť žiarovku sadou bezindukčných odporov (postačia obyčajné metalizované 0,6W) a výkon merať voltmetrom po usmernení: pira.cz/zatez.gif PAJA, 9. června 2008, 11:35, 80.188.188.170 VKV 5W - Reagovat
Ahoj ve článcích máte tento vysílač - FM vysílač 5 W PLL. dokázal by mi ho někdo udělat na zakázku? Potřebuji nutně sehnat VKV vysílač který by měl cca 5W i s anténou. Já tomu nerozumím ale vím co chci. Je to na srazy aut. nejedná se o žádné dlouhodobé nelegální vysílání a podobně. Prosím ozvěte se na Bmwmaniak@seznam.cz Ax, 10. června 2008, 19:22, 213.29.199.135 FM-5W - Reagovat
Jupíí, výborná zpráva na http://www.pira.cz/tx4.htm .. jakmile bude k mání "možnost prodeje hotového vysílače" tak objednávám 2x. .. domu i na chajdu ... :o) maca, 12. června 2008, 10:14, 212.24.139.131 Vysílač FM MMR-70 (Sony Ericsson) - Reagovat
Zdrfim, čistě náhodou, nevrtal se někdo v tomhle (viz např. ofiko stránky SE: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mmr-70?cc=cz&lc=cs) malym FM vysílači k SE telefonum? Jde mi především o zvětšení výkonu..? Napájení se může posílit použitim nabíječky až na necelej půlAmpér, to mám pořešeno .. Předem díky za nápady ;) pablox, 12. června 2008, 18:29, 195.28.80.156
Zdar, pustil som sa do toho 1W vysielaca s PLL, len ma stvu tie tri kondiky - tantalove, musia byt tantalove? Nestacia elektrolyty ci to moze robit problemy? Honza, 12. června 2008, 19:08
No těžko tam jsou jen tak pro radost. pablox, 12. června 2008, 19:35, 195.28.80.156
Oki ja len informacne, leob ich doma nemam...zajtra kupim alebo z dacoho vyberem. Disney, 13. června 2008, 17:02 pablox, - Reagovat
Prosím Ťa, keď to postavíš, skús zmerať pomer signál-šum u toho vysielača. Ja to mám postavené a S/Š mám len okolo 45dB, výrazne tam preniká ten 1kHz z toho SAA1057. Dosť som nad tým laboroval, skúšal meniť súčiastky, tieniť, prepájať zeme... nič nepomáha. Tak by som chcel vedieť, či je chyba fakt u mňa alebo to je "vlastnosť" toho zapojenia. Honza povedal že chyba je zrejme v mojej konštrukcii.. ale chcel by som teda vedieť ako sa to má správať normálne (aký je bežný S/Š tohto vysielača. Díky, ak by si to pre mňa spravil. pablox, 17. června 2008, 18:30, 195.28.80.156
Ked ho dokoncim a ak budem vediet ako to zmerat tak v pohodke. TOM, 21. června 2008, 17:34, 217.117.217.146
Potřeboval bych informaci kde se daj koupit varikapy BB809 nebo alespoň jejich nějaké náhrady.Díky předem...... pablox, 27. června 2008, 14:01, 78.99.23.84 1W - Reagovat
Tak uz ten vysielac ozivujem, ale akosi som z toho vymlety, popisem problem:
Nastavim pomocou jumperov frekvenciu napr. 108Mhz (vsetky su rozpojene), tu istu nastavim aj na prijimaci. Roztahujem a stahujem zavity cievky L1 az sa naladim na tuto frekvenciu. Toto funguje.
Ale ked potom jumpermi nastavim frekvenciu napr. 87,5Mhz a resetnem vysielac tak na prijimaci na 87,5 nic nechytim. Mozete mi s tym pomoct? Chybu v zapojeni nemam, ladiace napatie sa meni v rozsahu cca 2,5 - 11V. Honza, 27. června 2008, 14:41 Re: 1W - Reagovat
Na 108 MHz nutno cívku nastavit tak, aby ladicí napětí bylo těsně pod horní mezí (tedy cca 11 V). Pak by měl být vysílač přeladitelný v celém rozsahu 87,5-108. pablox, 28. června 2008, 22:19, 78.99.23.84
Diky tak uz to fici, ale ten zvuk sa mi zda byt slaby v porovnani s ostatnymi stanicami, signal davam z MP3ky a volume ma na maximume, je to tak aj u vas? Ziadny 1khz ton tam nemam, cisty signal. Este mi niekto moze povedat ake ma napatie na umelej 50ohm zatazi? Ja mam na nej cca 5V, podla tychto vzorcov http://pokusy.chytrak.cz/schemata/zatez.htm mi vychadza vystupny vykon na cca 0,2W a pri prepnuti na max na cca 0,4W a to som nakrutil trimrami maximum. honza, 1. července 2008, 12:12, 62.240.176.226 kde je chyba..... - Reagovat
zdravim vsechny..sestavil jesem si 3Watovy vysílač podle tohoto návodu.Nemám lazeni pll tak jsem dal jeden konec na + druhy na- a prostredek na vyvod 1(jak je to tu psano).kdyz zapnu vysilac ma klidovy proud 40mA.Když se dotku odporu R16 rozsvítí se žárovička ale vysílač nejde naladit...neví někdo co stim je?
<< < Starší příspěvky :: Novější příspěvky > >>
Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.
|
(C) 1999-2014 Pira.cz |
|