Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

FM Vysílač 400mW

Zpět na seznam diskuzí


jakubroz, 26. října 2006, 12:26, 88.102.169.37
Dosah - Reagovat

je normálni ze asi 300-400m od vysilače už to šumí??
Anonym, 26. října 2006, 14:52
Re: Dosah - Reagovat

Ano.
chaos, 27. října 2006, 08:22
Re: Dosah - Reagovat

z lastní zkušenosti : mě to taky šumí,občas i vypadává hlavně v zástavbách, mám s tím taky potíže, zaleží jak vysoko a jak dobře je připusobená antena,ale s tím výkonem je to problém ,ja osobně zatím hledám nějaky silny koncák a jak vysokou máš antenu,druh antény a koaxiálu ?
jakubroz, 27. října 2006, 11:44, 88.102.169.37
Re: Re: Dosah - Reagovat

mam normalni kruhovej dipol.
chaos, 28. října 2006, 09:47
Re: Re: Re: Dosah - Reagovat

bude možna lepší jiná antena umistěna co nejvýše to jde a vyšší vykon, ja jsem z praxe zjistil že hondě záleží na přísp. smyčce která musí být vhodně dlouhá přesně podle frekvence , bude dobré si projít tyto stánky , o anténach,ale s tím výkonem to možna ten dosah by byl větší jedině tak na poli,mě osobně přes zastavby to jde špatně a asi po 200-400m se mi signal vypadává a ztrácí ale na poli mi to valí i přes 1,5 km
jakubroz, 3. listopadu 2006, 20:31, 88.102.169.37
TV - Reagovat

take mi to rusi tv programy. nevíte čim to je??
Chuck, 4. listopadu 2006, 10:57, 193.85.178.88
Re-TV - Reagovat

Hoja.to rušení může být dvěma způsoby.Buď ti na výstupu prolézají výšší harmonické,které odfiltruješ pí článkama(keramické kondíky a cívky),nebo se ti to telky dostává signál z vysílání křížovou modulací.Moc dopodrobna ti toho neřeknu,ale jde o to že signál v blízkosti vysílače je docela silný a tak se nasere třeba do rádia,do telky atd...Pak ladíš své rádio na celém rozsahu a přitom o 20 metrů dál venku už je to OK..JO ty pí články můžeš řadit za sebe,tím se zvýší jejich účinnost.zatím čus
jakubroz, 5. listopadu 2006, 08:35, 217.117.218.194

moc dík...Asi to bude tim že mam vysílač blízko televize. Ale nevim jak to mam udělat aby to tak nebylo???Prosim napište jak to odstranit!! dík
Rali, 22. prosince 2006, 08:33, 85.160.15.215

Nazdar hosi,povezte mi z vasi praxe...chtel bych ten vysilac do auta.Jde mi o to ze bych chtel na srazech vysilat.Jednou sme takhle jeli na Evropu 2 a bylo to celkem zajimavy.Jak by to zvladla antena u auta.

Jeste dotazek,bylo by mozny predelat FM modulator na vysilac,asi ne,ale zeptat se musim.
Diky za rady
Honza, 22. prosince 2006, 09:44

Zapoj za FM modulator bezny antenni zesilovac a neni co resit. Vsechno v pohode koupis a dosah udelas minimalne stovky metru. Na antenu u auta vysilat muzes, pokud to neni tzv. aktivni antena.
PabloX, 27. prosince 2006, 20:25, 195.28.80.156
Filter harmonickych - Reagovat

Zdravim, postavil som si 400mW vysielac z tychto stranok, ale bojim sa, aby vyssie harmonicke nerusili ine frekvencie/stanice. Nema niekto navrh filtra harmonickych na vystup, aj s hodnotami suciastok? V radiotechnike som zaciatocnik.
Disney, 8. ledna 2007, 19:02
Re: Filter harmonickych - Reagovat

Mám 1W vysielač z týchto stránok a mám veľké problémy s rušením STA TV rozvodu. V snahe predísť tomu som si vypočítal šialený 9-elementový filter vyšších harmonických nad tuším 120MHz typu 0.01dB Chebychev. Pôvodne som hodnoty vypočítal pomocou nejakého kalkulátora niekde na webe a upravil som si ich na štandardné hodnoty súčiastok a nakoniec to overil simuláciou v OrCade.
Kondenzátory som použil keramické na 500V, cievky sú vzduchové samonosné, 4,5závitu navinuté smaltovaným drôtom 0,8mm na priemere 6mm. Tesne navinuté majú 120uH, pre 100uH som ich málinko (asi o 1mm) roztiahol.
Schéma: http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xgalus02/filter/schematic.png
Charakteristika: http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xgalus02/filter/response.png
Foto hotového filtru: http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xgalus02/filter/photo.jpg
Dúfam že to niekomu pomôže. Ja som sa rušenia tým nezbavil, ale mám podobné filtre už aj na anténnycg vstupoch toho STA zosilňovača-zlučovača. Pravdepodobne to neruším cez antény ale cez napájanie... V dohľadnej dobe sa na to napájanie pozriem ale teraz mi odišli všetky KF622 (vždy po odpojení antény), takže som na chvíľku dovysielal :(
Disney, 8. ledna 2007, 19:17
Re: Filter harmonickych - Reagovat

Teraz som si znova prečítal Tvoj príspevok, a pochopil som, že Teba zaujímalo niečo iné. Tento filter neobmedzí rušenie v blízkom okolí vysielacej frekvencie, ale obmedzí vyššie harmonické, čo sú násobky vysielacej frekvencie. Teda ak napríklad vysielaš na 100MHz, vyššie harmonické sú 200MHz, 300MHz atď.
Ak potrebuješ obmedziť rušenie iných staníc, daj si pozor na konštrukciu samotného vysielača. Dosť tomu nerozumiem, ale viem že sa niekedy môže napríklad z PLL syntézy vysielača dostávať "bordel" na výstup a tak vzniká rušenie na blízkych frekvenciách. Myslím, že ten 400mW vysielač originál nemá PLL, takže by som sa nebál rušenia iných FM staníc, skôr by som si dal pozor na vyššie harmonické. Teda ak to pri takomto výkone považujeme za potrebné...
PabloX, 13. ledna 2007, 17:15, 195.28.80.156

Vdaka moc si mi pomohol, mne ide hlavne o tie vyssie harmonicke, chcem si postavit daky AM vysielac s tranzistormi, na frekvencii asi 8-14Mhz, FM je moc napratane inymi stanicami a nechcem riskovat rusenie.
Pes, 14. března 2007, 16:16
Dosah - test - Reagovat

Ahoj, tento vysílč jsem sestrojil a chtěl bych ho vyzkoušet bez drahého dipůlu, když připojím na kolík v koaxiálním konektoru kablík dlouhý asi 20 cm tak je dosah asi půl metru. Je to normální ?
http://www.lukasv.wz.cz/af995@1173884894/PICT2159.JPG
kdyby vas neco napadlo tak pište sem do diskuze nebo na icq 193-012-385
thx
Anonym, 15. března 2007, 10:35
Re: Dosah - test - Reagovat

Buď jsi odpálil nekterý z tranzistorů BFR nebo se jedná o parazitní příjem zdánlivé frekvence a skutečná frekvence je jiná, možná mimo rozsah přijímače.
Pes, 18. března 2007, 09:42
Dosah - Reagovat

Tak mám zkoušet měnit cívku nebo vyměnit oba BFR ?. Také jsem zkoušel to lazení se žárovkou, ta se ale nerozsvítila.
Migho88.6, 2. dubna 2007, 10:00, 87.197.31.42
Dosah - Reagovat

Kamarade ty mas iste odpaleny ten koncak BFR96 vidim
ze si mal skratovany ten odpor v emitore takze bacha na to lebo ten koncak ani nezadymi :-( a odporuci sa
Migho88.6, 2. dubna 2007, 10:08, 87.197.31.42
Qualita audio - Reagovat

Ludia chcem sa vas spitat ci aj vam to dost slabo sumi ked to napajam so zdroja aj ked je signal ako hovado.Ten sum normalne nerusi ale ked na radiu vytocim voljume na max. tak to dost pocut a profes. radia (skoro) vobec nesumia.Podla mna to ma nieco s fazovym sumom ktory ako pozeram na schemu je asi dost siroky mozno by pomohlo vradit medzi oscil. a t2 buffer s dvojbaz. mosfetom a zisk stiahnut na 0db.co vy nato???
PA3K, 6. června 2007, 14:49, 87.244.199.37
CHCEM KUPIT FM stereo vysielac - Reagovat

Nemate niekto na predaj FM Vysielac stereo tak +/- 5W... pripadne, kto by ste mi ho urobil?? Nechcem to predsa zadarmo... dakujem
gsm@pro-com.sk
P:S: avsak aby sa nerozladoval a najradsej s PPL s lcd ladenim... ak je to mozne...
prosim poradte.
Disney, 7. června 2007, 12:28, 147.229.197.241
Re: Qualita audio - Reagovat

No kôli tomu, že mne ten 1W Pira tak pískal a šumel, som si postavil Veronicu. Tam pri normálnom počúvaní nemáš šancu počuť šum. Som s tým maximálne spokojný. Dokonca som ešte podľa odporúčania jedného maníka spravil takú vec, že som na výstup lad. napätia z PLL vrazil 10uH SMD tlmivku. Šum klesol o ďalšie 2-3dB. Skúšal som to v aute na Alpine rádiu s 2x50Wrms zosíkom, a ten šum pri max. hlasitosti počuť naozaj veľmi slabo.
Disney, 7. června 2007, 12:31
Re: Qualita audio - Reagovat

Jo, a napájal som to 13,8V/A CB zdrojom ITEC, teraz už mám spravený vlastný zdroj a nešumí to o nič viac.
Nep, 14. srpna 2007, 12:35, 193.85.69.241
Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat

To nastavení na žárovku, aby nejvíc svítila jsem zjistil, že je špatně. Když se nastaví, aby nejvíc svítila, vychází z vysílače nejvíc harmonických. Chvíli jsem si hrál s analyzátorem a podařilo se mi nastavit odstup základní/harmonická asi 25dBuV. Přitom pokles té základní oproti nastavení na žárovku nebyl víc, jak 6dBuV (Měřeno na kusu drátu místo antény pro příjem. Pro vysílání jsem měl půlvlnnej dipól). Takže pozor na to. Skutečný výkon pak může být 400mW, ale jen jako součet všech harmonických, kdy ta žárovka opravdu svítí, jako by do ní šel ss proud odpovídajícího výkonu. Samozřejmě nechci dělat chytrýho, ten měřák jsem měl v ruce poprvý a mohou to být doměnky, ale něco na tom bude.
107,90, 17. srpna 2007, 00:03
Re: Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat

s něčím podobným jsem se už setkal když jsem nastavoval výkon ale při tom jsem poslouchal rádio na jiné frekvenci když jsem otáčel těmi vystupními kondenzatory a žárovka mi svítila jen na polovinu tak mi to přerušilo rádio když jsem žárovičku zesiloval tak mi v rádiu přeskakovaly různé harmonické-nebylo to strhavání kmitočtu ani vf obvodem radia, při maximalním svitu mi to s radiem chvili nedělalo nic ale stačilo pohnout vysílací anténou a už to začalo rušit, mám taky pocit že harmonické se dají ovlivnovat nastavnením kapacity vystupních kondenzatorů i polohou anteny
Honza, 17. srpna 2007, 14:29
Re: Re: Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat

V případě, kdy je přijímač zahlcen silným signálem vysílače, nemá smysl řešit původ popisovyných jevů. Na rádiu v tu chvíli slyšíte i to, co ve skutečnosti v éteru není.
James, 27. listopadu 2007, 14:42, 217.112.165.55

Napadlo mně jestli bych místo původního zdroje VF ignálu mohl připojit vlastní malý jednotranzistorový vysílač i za cenu sníéžení stability signálu ten varikap prostě nemůžu sehnat
Honza, 27. listopadu 2007, 21:35

Zkus to, je velká šance že to bude fungovat.
James, 30. listopadu 2007, 17:04, 89.102.181.7
BBY31 - Reagovat

Varikap jsem sehnal mají ho v Tipě ale SMD
Opteron, 30. listopadu 2007, 17:37

Ja jsem taky sehnal BBY31, ale musel tam zajet kamarad, mam to trochu z ruky, maji je v www.pselectronic.cz v Praze za 7,5 ale uz je vyprodej, tak pospeste:)
misho, 10. prosince 2007, 14:55
napajaci zdroj - Reagovat

Nazdar vsetci...Potrebujem poradit,v radiotechnike som zatial zaciatocnik.Chcem si postavit tento vysielac a mam jednu otazku na napajanie.Dalo by sa to napajat nejakym PC zdrojom?Na molexe je 12V ,to by hadam mohlo ist.
Disney, 10. prosince 2007, 15:02
Re: napajaci zdroj - Reagovat

Už som to niekoľkokrát skúšal, ale vždy som mal v modulácií brum. Boli to normálne zdroje aké sú v 99% PC, nie žiadne špičkové čo stoja tisíce... Možno keby si tam pripojil paralelne na tých 12V velikánsky (>10mF) elektrolyt, tak by to možno pomohlo. Skús, ja ten 400mW postavený nemám, možno to pôjde bez problémov.
Honza, 10. prosince 2007, 15:33
Re: napajaci zdroj - Reagovat

Tam bude asi hodně záležet na výrobci a typu. Problémy jsou minimálně tři.
1) Zem 12 V je spojena s kolíkem zásuvky => možnost zemní smyčky a brumu.
2) Výstupní napětí není ani zdaleka vyhlazené, neobsahuje sice 50 Hz, ale spínací kmitočet (desítky kHz).
3) Spousta zdrojů, ale tady jsou velké rozdíly, má stabilizaci společnou pro 5 a 12 V, příp. i pro 3,3 V. To znamená, že to je navrženo na nějaký nejběžnější poměr odběrů z těchto větví. Pokud se z 5 a 3,3 nebude odebírat nic, 12 V poklesne klidně až k 10 V a stabilizace bude hodně mizerná. Tenhle problém asi nejvíc hovoří proti použití PC zdrojů.
misho, 10. prosince 2007, 16:27, 91.127.96.57
Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat

ahaa...dobre teda.Mohol by si mi poradit nejaku jednoduchu schemu na zdroj k tomu vysielacu?
misho, 10. prosince 2007, 17:36
Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat

edit// a mohla by to byt aj nejaka lacna schema...inak este otazocka lebo mi to neda sa nespytat...nahodou na sietovy adapter 12V by to neslo?
Honza, 10. prosince 2007, 21:02
Re: Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat

Nešlo, pokud se nejedná o kvalitní spínaný zdroj. Schéma vhodného zdroje tu je, stačí jen koukat.
Misho, 11. prosince 2007, 11:21
Re: Re: Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat

Myslis tu schemu na zdroj pre ten 3W vysielac?
misho, 13. prosince 2007, 17:13
suciastky - Reagovat

takze zhanal som si suciastky na tento vysielac,ale zohnal som len varikap KB105 ,KB109 som nezohnal...Rozbeham to aj s tym KB105? Takisto som nezohnal tranzistor BC547 ,iba BC546 ...a namiest BFR96 mam BFR96TS ...pojde to aj s tymito suciastkami?
Anonym, 13. prosince 2007, 17:17
Re: suciastky - Reagovat

Ano.
misho, 18. prosince 2007, 17:15
napajanie - Reagovat

No takze uz som sa do toho dal,ale zastavil ma vyber transformatora pre zdroj...Podla schemy treba 20W a 15-18 V na vystupe...Ja som nasiel doma len 50VA / 24V ...Mozem ho pouzit?Podla mna hej,lebo ten stabilizator zvlada napatie aj cca.20 V vyssie ako je vystupne napatie...Takze 24V by mal zvladnut v pohode,akurat sa bude viac zahrievat,nie?Opravte ma ak sa mylim...Dalej ma zaujima ci je zdroj a teda aj vysielac na striedavy alebo jednosmerny prud...nikde to nie je napisane... vdaka za rady...
Honza, 18. prosince 2007, 18:15
Re: napajanie - Reagovat

7812 (ST) má max. vstupní napětí 35 V. Trafo 50VA/24V bude naprázdno dávat cca 30 V (to je efektivní hodnota) a usměrňovač tedy dá dobrých 40 V (neboť bez zátěže se odvozuje od špičkové hodnoty napětí). Čili je mi to nejeví jako dobrý nápad, pokud nelze zaručit, že výstup zdroje bude trvale zatížen. Otázku, jestli ze 7812 leze střídavé nebo stejnosměrné napětí, nechám bez odpovědi, to je teda trochu moc :))
Honza, 18. prosince 2007, 18:19
Re: napajanie - Reagovat

V datasheetu 78xx od ST lze nalézt schéma zapojení pro vysoká vstupní napětí - stačí přidat zenerku, odpor a tranzistor, část ztrátového tepla se tak přenese ze stabilizátoru na tranzistor. Věřím, že na webu k tomu existuje hafo dalších informací.
misho, 18. prosince 2007, 18:24, 84.47.47.243
Re: Re: napajanie - Reagovat

hmm...trvale zatazeny...noo ved to bude,ten zdroj budem pouzivat len k tomu vysielacu a nebude bezat naprazdno...ak som teda dobre pochopil ako si to myslel...nechce sa mi totiz davat 250,- za trafo ak to pojde s tym co mam doma...

inak este mam doma jedno 2VA/24V ale to asi bude moc slabe uz,co?
Honza, 18. prosince 2007, 19:09
Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

Já jsem podobný problém řešil tak, že jsem z trafa odmotal závity ze sekundárního vinutí, aby jeho napětí pokleslo na přijatelnou mez.
misho, 18. prosince 2007, 19:28, 84.47.47.243
Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

dobre skusim teda radsej to...dufam ze to nejako nepokaslem
misho, 21. prosince 2007, 18:42, 78.98.15.152
Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

BOOOM!!! Uvaril sa mi kondik 4700uF na tom zdroji...Bolo to zapnute len asi 10 sekund...V com moze byt chyba?Vsetko som spravil tak ako to ma byt,teda si to aspon myslim.Predtym ako to tresklo,na vystupe som nameral cca 6,8 V ...V com moze byt chyba?Inak diody som nedaval KY731(ani KY701 alebo KY708 ) ...Kamarat mi povedal ze tam budu stacit KY132/900V ...Moze by chyba v tych diodach?
Honza, 21. prosince 2007, 18:55
Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

LOL, dal jsi ten kondík asi opačně. No každý nějak začínal... ale než dostaneš signál do éteru, asi tě čeká ještě dlouhá cesta.
misho, 21. prosince 2007, 19:28, 78.98.15.152
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

lol ja viem...som total zaciatocnik no...ale,opacne?hmmm...na nete som nasiel ze dlhsia nozicka je zaporna tak som sa podla toho riadil... :D
misho, 21. prosince 2007, 22:30, 78.98.15.152
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

na plasti kondiku je vyznaceny kladny pol,nie??ak hej tak potom to mam zapojene dobre...v com inom moze byt chyba?
Honza, 22. prosince 2007, 00:08
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

Delší nožička je vždycky kladná, u kondíků i u LED diod. Tak je jasno... Navíc na pouzdru toho kondíku je vždycky vyznačen (-) pól.
misho, 22. prosince 2007, 07:53, 78.98.15.152
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat

vdaka...hlavne ze na nete som na dvoch strankach nasiel ze vyznaceny je (+) pol a dlhsia je zaporna...dakujem teda za radu...

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz