Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Harmonické a iné rusenia

Zpět na seznam diskuzí


chuck, 9. listopadu 2005, 16:37, 193.85.178.88
3W - Reagovat

szačí u toho 3W vysílače mít jen jeden filtr vyších harmonických?nevím...nemám moc dobrou zkusenost z harmonickym rusenim....myslim ze 3W uz je dost velky luxus a nbylo by dobre s tim neco rusit...
Honza, 10. listopadu 2005, 15:09
Re: 3W - Reagovat

Pri obycejnem koaxu dlouhem nekolik desitek metru a pokud neni na dohled nejake telekomunikacni stanoviste, staci filtr, co je na plosnaku. Pri narocnejsich pozadavcich je vsak potreba pridat jeste minimalne jeden.
Pegas, 17. prosince 2005, 15:56, 82.100.39.41
Rušení TV - Reagovat

Mám takovej problém s rušenim TV programů,ale jen dvou kanálů (coš bych si vysvětlil,že se zrovna harmonická trefila na tyhle dva kanály).Je to ten 1W vysílač s těhlech stránek,ale vysílací anténa je od TV antény zhr. 8m.Tak to by mělo bejt v pohodě a hlavně když antény byli stejně a vysílač byl umístěn jinde tak to nedělalo.Na padlo mě jestli to nemůže procházet přes zdroj (ve stejné zásuvce je i antenní zesilovač).Poraďte někdo?!
Pegas, 17. prosince 2005, 15:58, 82.100.39.41
Dotaz - Reagovat

Jo ještě bych měl jeden dotaz,daj se použít jako filtry ty co se používaj v kabelovejch rozvodech?
Honza, 17. prosince 2005, 16:22
Re: Rušení TV - Reagovat

Jestli jsi treba nemenil frekvenci, tak to ruseni jde skutecne asi po napajecich dratech. Takze zkontroluj, jestli je stineni vsude dokonale pripojene a jinak bude nutne ten problem s napajenim nejak vyresit. Filtry pro kabelovku ti v tomhle pripade budou asi na nic.
Pegas, 17. prosince 2005, 19:27, 82.100.39.41
Re: Rušení TV - Reagovat

To znamená připojit stínění na zemnící kolík v zásuvce?

Honza, 17. prosince 2005, 21:48
Re: Re: Rušení TV - Reagovat

Pro vf signaly je kolik v zasuvce k nicemu. Tam se to resi tak, ze musi byt spravne symetrizovana antena a dobre pripojene stineni koaxialniho kabelu zejmena na strane vysilace a v nekolika bodech k desce (jedna se hlavne o pripojeni konektoru). Neverim ale tomu, ze tim ruseni zmizi, bude treba to napajet kazdy odjinud nebo podobne. Proste udelat nejakou zasadni systemovou zmenu :)
danny, 14. února 2006, 16:07, 195.146.142.2

Netreba nic spekulovat. Ano ano. Ked spojis zeme vysielaca a zdroja nf signalu zacne to brumiet. Ja som sa toho chytal skusal somariny , kedy to prestanie brumiet ono to prestalo ked som obe zeme prepojil kondenzatorom , a take hluposti a islo to alebo som tal medzi to diodu , ja neviem ja som to riesil takto. Najviac na tomto celom sa mi nepaci to ze nadarmo sa snazite velakrat robit tak ako je to presne napisane. Casto ked to urobite podla obycajneho sedliackeho rozumu je to lepsie. Napr. ORF1 , som robil jednu antenu na tuto TV stanicu presne vymerane rozmery prvkov anteny a tak. Sumelo to zrnelo. Hodil som tam jedno koleso z bycikla pripojil som len signálny vodič bez zeme. Som ho obtočil okolo spice. A odvtedy s prijímom nemám žiadne problémy. Krása.
jano, 31. března 2006, 18:44
rusenie reproduktorov - Reagovat

Ahoj. Mozete mi prosim poradit ci sa da zostrojit nieco take co by dakazalo rusit obycajne reproduktory cez panelovu stenu? Myslim tym nieco take ako ked prichadza hovor na mobilny telefon tak v reproduktoroch je pocut to pukanie alebo praskanie. Niekde som nasiel frekvenciu ktora to sposobuje 216 685 Hz. Potrebujem to preto aby som prinutil susedov nadomnov nepustat extremne hlasnu tupu hudbu. Rady typu vypnut im elektrinu, dohovor, policajti a podobne nefunguju. V elektrotechnike a radioamaterstve sa vobec nevyznam. Uplne staci aby debilni susedia poculi v reproduktoroch to pukanie alebo ako to mam nazvat. Nepomoze mi rusicka FM vln pretoze nepocuvaju radio. Prosim pomozte. Dakujem za akukolvek zmysluplnu odpoved.
vladvlad(antispam)centrum.sk antispam=@
Honza, 8. dubna 2006, 10:41
Re: rusenie reproduktorov - Reagovat

Je mi lito, ale tyto stranky nejsou o tom, jak rusit, ale o tom, jak prinaset neco uzitecneho.
jano, 8. dubna 2006, 15:47

Aspon poradit ci sa to da?
Anonym, 2. července 2006, 21:39, 87.244.196.56

veľmi zaujímavá otázka
jano, 4. července 2006, 07:54

Ak by si vedel poradit, bol by som velmi rad a vdacny. Ak vies, napis mi na ten email. Dakujem
Honza, 4. července 2006, 10:50
Re: rusenie reproduktorov - Reagovat

Obavám se, že tímto směrem se nelze dostat k rozumnému řešení. Ne, že by to nešlo, ale vzhledem k nežádoucím účinkům a nejistému výsledku bych to nezkoušel.
jano, 4. července 2006, 18:19

Ake neziaduce ucinky mas namysli? Jednalo by sa o okruh 2-3 metre cez stenu. Ja to nepotrebujem na kilometre. Takisto vykon staci myslim minimalny.
Honza, 4. července 2006, 19:44

Rozhodně nestačí. Navíc vůbec nevíš, jak je celý audiořetězec řešen, jak lehce se do něj indukuje rušení atd. Když bude dobře navržen, můžeš tam cpát třeba kilowatty a nebude to k ničemu platné. Tohle opravdu není vhodná metoda.
jano, 6. července 2006, 07:22

Dobre,pochopil som. Asi sa v tom vyznas. A aka by bola podla teba vhodna metoda?
jano, 15. července 2006, 14:52

Prosim vsetkych, ktori si precitaju moj problem+navrh riesenia a maju zaujem mi odpovedat, nech tak spravia. Som v zufalej situacii. So susedmi sa dohodnut neda, miestny urad sa na nasu staznost vykaslal a policajtov sa to netyka. To co vo svojom byte kazdonenne pocuvam sa neda ani opisat. Idiotska hudba, dunenie a debilne zvuky. Moja rodina je uz v koncoch a uvazujeme o prestahovani. Tymto prosim kazdeho ludsky zmyslajuceho cloveka, aby mi aspon dal tip, za kym sa mam obratit alebo koho poprosit o zoztrojenie vyssie spomynaneho zariadenia. Ked dokaze obycajny maly (aj starsi tip) telefonu sposobit to pipanie v reproduktoroch, preco by to nedokazalo aj nieco ine. Podla mna to vobec nie je zlozite zostrojit. Piste prosim na moj email vladvlad@centrum.sk. Dakujem.
marek, 15. července 2006, 15:59, 193.179.147.254
ruseni - Reagovat

ja v blizkosti sveho vysilace s 2sc1971 nepustim CDprehravac, proste ho to pole zblazni...a zesilovac s KT920V to je teprve mazec, to se v panelaku bojim pouzivat aby sousedum nejeblo
jano, 16. července 2006, 15:39

Skoda, ze nerozumiem tym skratkam 2sc1971 a zesilovac s KT920V. Ale aspon nieco. Dalo by sa to "polopate" pre laika vysvetlit?
marek, 16. července 2006, 18:59, 193.179.147.254
cxxcxyyyxcxyc - Reagovat

No proste vysilac popsany v navodech na techto strankach je ak silny, ze v jeho blizksti nepustis ani CD nebo kazetu,asi tak v okruhu 10m
cilek, 17. července 2006, 09:48
Rušení - Reagovat

Co to meleš za nesmysly, Marku? Z čeho potom pouštíš do rádia hudbu? Nebo kvůli tomu máš kabely delší než 10 m?
cilek, 17. července 2006, 09:59
Rušení - 2jano - Reagovat

Myslím, že bys měl přestat špekulovat nad stavbou nějaké rušičky a měl by ses se sousedy dohodnout. Dobře sestavený audiořetězec z kvalitních komponent nezarušíš ani vysílačem o výkonu desítek možná stovek wattů (mám mnohaleté zkušenosti s provozem PA systémů jako zvukař), ale můžeš uškodit ostatním "nevinným" sousedům! Jediné rušení, které by stoprocentně pomohlo, by bylo akustické - zkrátka si pusť muziku ještě víc nahlas než soused (a samozřejmě takovou, která se ti líbí).
mara, 17. července 2006, 20:33
Re: Rušení - 2jano - Reagovat

nebo v baraku vysad nekolich ochocenych potkanu kteri budou automaticky prekusavat snury od repro beden a hotovo :D
marek, 17. července 2006, 21:10, 193.179.147.254
Re: Rušení - Reagovat

můžeš nesouhlasit ale prostě je to tak...je to přehrávač sharp wq-cd-220, CDměnič z počátku 90.let. Asi je jen výjimečně háklivý u jiného audio zařízení jsem to nezkoušel. mimochodem minimum vykonu bylo 4W a s KTckama desitky Wattu
marek, 17. července 2006, 21:12, 193.179.147.254
Re: Rušení - 2jano - Reagovat

No to je řešení :) pořádný stádo subwooferů a dát jim patřičnou stravu!Prostě souboj sousedských dB
mara, 27. července 2006, 10:18, 62.209.210.7
Re: Re: Rušení - 2jano - Reagovat

jo presne zapni to na plny prdy treba hity evu a vaska :D a utec na chvilku z baraku sousedi si to hned rozmyslej ;)
Honza, 1. srpna 2006, 14:23

A to v tom baraku uz nikdo jiny nebydli? Nikomu jinemu z okoli to nevadi? Kdyby vas bylo vic, treba by to nekdo zacal resit. Jinak uz zbyva snad jen koupit karton cigaret a angazovat partu ukrajincu.
Chuck, 26. srpna 2006, 10:40, 193.85.178.88
VH - Reagovat

Hoja.Když sem rozjel zesilovač z KT920,dal sem si obvzlášt pozor na vyší harmonické a takové bordely.Za výstup zesilovače jsem připojil do cesty signálu kousek koaxu(celé to je jakoby ve tvaru T článku),který sem na milimetr spočítal pro mou frekvenci.I klasické filtry pomocí Pí článku sem nastolil...Muj otevřený dipól je na střeše asi 2-3 metry od naší Tv antény..Dřív se stávalo,že sem slyšel hudbu misto TV NOVA atd...Možná za to může křížová modulace,spíš ne.Každopádně teď nikomu v celé ulici nedělá moje vysílání žádnou neplechu až na kámoše který žije naproti přes cestu..Jedinému tomuhle člověku ujíždí obraz..Jak je to možné,že jen jediný člověk doplácí na můj signál?Přitom anténu na střeše mají uplně stejnou jako my..
Honza, 26. srpna 2006, 10:51
Re: VH - Reagovat

Tech pricin muze byt vic. Namatkou treba spatny antenni zesilovac, jeho neodrusene nebo jinak podelane napajeni, spatne napojeni koaxu, vadny nebo "nevhodny" TV prijimac. Lze napr. zkusit jinou TV, dat hned za antenu utlumovy clen nebo odladovac tveho kmitoctu atd. Reseni je cela rada, vzdy to jde resit, ale musi se to zkouset. Od stolu se to vyresit neda.
Chuch, 27. srpna 2006, 13:59, 193.85.178.88
Re: Re: VH - Reagovat

Dobrá tedy.Díky.Budu skoušet dál..Při nejhorším kámoš bude muset vyměnit svoji Tv za mé rádio :-D
chaos, 3. října 2006, 06:08
VF přerušování - Reagovat

chci vysílat na horním pásmě od 107-108 ale i tam je to zaplněno,na dolním je zas Impuls a 2x Frekvence 1 a další, celé fm pásmo je totiž zaplněno ale na tom horním jsou jen poláci,neví někdo jestli bych mohl mýt bordel za rušení polských stanic v ČR ?
mara, 3. října 2006, 17:25, 62.209.210.7
Re: VF přerušování - Reagovat

na polaky se vyser :D sou prece daleko hod tam 50w a neres ruseni :D
chaos, 3. října 2006, 18:11
Re:Re: VF přerušování - Reagovat

no vlastně asi nikdo neposlouchá poláky na uzemí čr a skoušel jsem příjimat i pásma nad 108 a výš a tam bylo prázdno sice žádné letala ani chlupatí ale nejsem si jisty co kdyby...... mohl by si někdo stěžovat a odhalit ?
mara, 3. října 2006, 20:09, 62.209.210.7
Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

kdo by si mohl v ČR stezovat ? :D tady je kazdymu vsechno jedno :D az na vyjimky ze ano čtú je čtú
. je to stranka o piratskem vysilani vzdycky je nejake riziko, zalezi na vykonu a dobe vysilani kdyz pojedes vykon 350w a jako kolega music_CB a budes vysilat nonstop jako kolega Matony z radia krize a kdyz jeste zkrizis tyto 2 metody dohromady ( velky vykon+ nonstop vysilani) ses jasnej :D
cim vetsi vykon je tim mensi dobu se musi vysilat , jako ja to neresim kdybych to nejak resil tak asi nevysilam ....
Petr, 3. října 2006, 21:30
Re: Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

Já bych doporučoval při případné návštěvě od ČTÚ se ihned zeptat na to, proč u nás někteří provozovatelé mohou ilegálně překračovat povolené výkony, budovat nelegální celoplošné sítě atd. Ono je to totiž tak, že pirátské vysílání je v ČR jen zanedbatelný problém proti tomu, co se tu děje na poli licencovaného vysílání a kdyby se někdo naštval a začal se v tom šťourat, tak bychom se nestačili divit.
mara, 4. října 2006, 16:27, 62.209.210.7
Re: Re: Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

naprosto souhlasim :)
chaos, 4. října 2006, 20:56
Re: Re: Re: Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

sice jsem ve vf technice začátečník tak v paragrafech a podobných blbostech se ještě nevyznám a zajimalo by mě jak často ČTÚ kontroluje pásma a kde a jak dukladně
chaos, 4. října 2006, 21:01
Re: mara - Reagovat

no tak ten ultraluxusní výkon 350w asi bych si na to netroufl to bych měl strach
Anonym, 5. října 2006, 17:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

Podle toho, jak se liší povolené a skutečné výkony vysílačů spousty komerčních stanic bych řekl, že ČTÚ už pásmo FM rozhlasu nijak výrazně nekontroluje. Ono už to v tom celkovém prasečinci, který tu RRTV vytvořila, totiž ztratilo smysl.
chaos, 7. října 2006, 21:59
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: VF přerušování - Reagovat

no horší s kontrolou by to asi bylo za totáče
Iksik, 6. listopadu 2006, 15:26, 80.95.119.41
Pásmo FM 68-72 MHz - Reagovat

Ahoj,
zajímalo by mě, proč žádná stanice nevysílá v pásmu cca 68-72 MHz FM. Hodně rádií to dokáže naladit, ale nikdo na těchhle frekvencích nevysílá. Čim to je? Rád bych si taky postavil vysílač, tak mě napadlo, že když ho budu ladit třeba na 70MHz, tak to v rádiu chytnu, čímž si to hezky vyzkoušim, a zároveň, pokud to bude dobře postavený, to ani nikoho nebude rušit.
A taky by mě moc zajímal nějakej vztah mezi výkonem a dosahem vysílače. Je mi jasný, že to záleží na anténě jak vysílače tak přijímače a celkově na kvalitě obou věcí, ale nějakej přibližnej vztah musí bejt, ne?
Anonym, 5. ledna 2007, 21:56, 91.127.71.156
TVI - Reagovat

Pánové, mám tady jeden dotaz. Už déle si neumím rady s rušením spoločného televizního rozvodu u nás v bytovce. Máme tady dvě antény, namířené na jeden silný vysílač - asi 10 km, je tam přímá viditelnost. Jedna anténa je jednoduchá yagi s 1 direktorem, je na 6. kanál - teda VHF, druhá je taková ta klasická širokopásmová se sitem - pro kanály 28, 32 a 49, teda UHF. Obě antény jsou zapojeny do krabičky Tesa Mini 3, což je pásmový zesilovač a zlučovač se 2 VHF a 2 UHF vstupy. Jedna anténa je zapojena do vstupu VHF a druhá do UHF. Před vstupem VHF je v zájmu odrušení zapojen fabrický filtr - horní propust 160MHz, je na něm ještě napsáno 50dB, víc o něm nevím. Před vstup UHF jsem zapojil horní propust 400MHz 5-elementový Chebychev.
Pak mám tady samozřejmě vysílač - jedná se o 1W kousek z těchto stránek. Kůli problémům s rušením jsem za něho v snaze potlačit případné vyšší harmonické zapojil teď 9(!) elementovou Chebychev dolní propust, s -3dB na asi 120MHz. Za ním je na střeše vysílací GP 1/4.
Ty dvě TV antény jsou od vysílací GP 1/4 vzdáleny asi 3m Dál od sebe už je nemůžu dát. Jsou asi ve stejné výšce a GP je v pravém ůhlu s osami obou antén (v ose direktoru VHF antény), takže vysílací anténa není v přímém záběru těch TV antén.

A teď problém - po zapnutí vysílače zmizí úplně signál 6. kanálu (z VHF antény) a ve všech UHF kanálech se objeví na obrazovce pásy.
Neumím si to vysvětlit. Při všech těch filtrech, které tam jsou, mi to přijde nemožné.
Umí někdo poradit, co bych mohl ještě zkusit?
Anonym, 6. ledna 2007, 10:42
Re: TVI - Reagovat

No je zrejme, ze primou cestou pres anteny to diky tem filtrum pujde jen tezko. Takze bych hledal jine cesty, zejmena napajeni. A taky doufam, ze neobsazene vstupy zesilovace mas zakoncene odporem 75 ohmu ;) I kdyz to asi vliv mit nebude. Jinak hlavne to asi chce zkouset jednotlive elementy odpojovat a pripojovat (anteny, filtry...) a zkouset, kdy se projevi zmena. Kazdopadne pokud zjistis pricinu, tak napis.
Anonym, 6. ledna 2007, 16:40, 91.127.71.156
Re: Re: TVI - Reagovat

Jo, taky mne to včera napadlo. Zapojil jsem na tu GP ručku Icom a zkoušel klíčovat na různých frekvencích od 144 do 800MHz, a když jsem zrovna nezaklíčoval přesně na nějakém TV kanálu, tak se žádné rušení nekonalo. A to tam šlo určite aspoň o něco více než ten 1W z FM vysílače. Zkusím ještě to napájení, ta ručka šla na baterky. Asi to bude ono...
opicak, 13. ledna 2007, 13:48, 83.240.11.175
RE: TVI - Reagovat

K tomu ruseni... Harmonicke frekvence je-li pouzity filtr a vysilac je dobre odstinen maji velmi malou intenzitu.. takze ruseni je mozne pouze ve velmi tesne blizkosti... Zahlceni silnym signalem {a vzniku krizove modulace v prijmaci} pri vykonu 400mW - 1W nebude moc pravdepodobny zvlast pokud rusis dal - vykon je maly... Ten problem je zpusobeny ne-harmonickym {cizim} kmitoctem.. Muze jit o prunik z jineho obvodu {stereo, rds koder} do oscilatoru, muze vznikat primo v oscilatoru nebo nekde v retezci zesilovacu.. S timto parazitnim kmitoctem dojde ke smesovani ze zakladnim a vzniku mnoha opravdu mnoha novych produktu...Hodne znich ma zanedbatelnou amplitudu ale ty nejsilnejsi budou dalsim stupnem zesileny {i kdyz zesik neni na to naladen a i fltry to zcela neutlumi nikdy ! } Coz je duvod proc se da vysilac naladit na vice frekvencich na radiu {urcite se vam to stalo} a rusi to vse okolo {treba tu TV, a nejen TV}..S timhle sem se driv docela dost natrapil...Hodne zalezi na navrhu celeho vysilace... Stinit kazdy stupen, celou desku, zamezit pruniku z jinych obvodu a hlavne "vymazlit" oscilator ty zloby nejvic {pokud mozno, vyvarovat se klasickym bipo. tranzistorum, hodne se mi osvedcily mosfety, lepsi jsou Dual gate} a stupen na nej navazujici... Dobry je pouzivat mezi stupnama jednodussi filry i kdyz to dela zapojeni vice uzkopasmovejsi ale pomaha to. Proste si dat pozor na cokoli. Takhle se mi podarilo dat dohromady 18W vysilac, ktery nerusi..Ale byl to boj...
Honza, 13. ledna 2007, 15:04
Re: RE: TVI - Reagovat

Plati jednoduche pravidlo, ze v prijimaci vznikne pri silnem signalu mnohem vice parazitnich kmitoctu nez muze produkovat vysilac. Jinymi slovy: Vsechen ten bordel, co zachytite prijimacem, s vysokou pravdepodobnosti ve skutecnosti neexistuje a jde pouze o produkty vznikle v samotnem prijimaci. Dale plati, ze intenzita techto produktu klesa daleko rychleji se vzdalenosti od vysilace, nez intenzita zakladniho kmitoctu. Je to logicke, vsechen ten bordel je produktem vyssich radu.
opicak, 13. ledna 2007, 15:25, 83.240.11.175
RE: TVI - Reagovat

To ja fakt, ze pri silnem signalu vznika hafo parazitnich kmitoctu primo v prijmaci.. Ale kdyz neni zahlcen, a na jinych radiich prijmam stejne kmitocty, je to vysilacem... A pri vetsich vykonech >5W neni dobre vysilat nejakou smesku ale jen cisty signal... Mam take vyzkouseno, ze s 18W i blizko prijmacu pokud je vysilac dobry je ruseni minimalni a TV to nerusi temer vubec {snad do 3metru ano}
Honza, 13. ledna 2007, 17:01
Re: RE: TVI - Reagovat

No ty ale nemusis poznat, kdy uz je prijimac zahlcen. Ani vyzkouseni na jinem prijimaci nemusi znamenat, ze ten kmitocet skutecne leze z vysilace. To bys totiz musel pouzit prijimac s jinym kmitoctovym planem (jina mezifrekvence apod.). Drtiva vetsina vsech parazitnich kmitoctu vznika az v prijimaci, ale spravne urceni vyzaduje zkusenost. Obcas se muze objevit pripad, kdy je to opravdu obtizne. Je treba si uvedomit, ze tech signalu uz je v eteru hromada.
opicak, 13. ledna 2007, 17:52, 83.240.11.175
Ruseni - Reagovat

Souhlasim ze spousta bordelu vznika prave v prijamci, ale pouze pri extreme silnym signalu na vstupu {ted nemyslim ze na zkouseni pouzivam nejaky levny šmé z trznice}...Stavbou vysilacu se taky nezabyvam chvilu... Kdyz vysilam a 100m od anteny se naladim na vice frekvencich, nebo mam pripojenou umelou zatez a i presto rusim, tak to je vysilacem... A stavalo se to casto.. Problem byl bud v oscilatoru nebo nekde v zesilovaci {spatny osc, zakmity atd}.. Zjistil sem si to osciloskopem, takze mam ted za to, ze pokud je ruseni prilis silne a na vice kmitoctech, je to proste vysilacem. Jednou se mi i stalo ze referenci kmitocet z PLL {4 MHz} byl problemem, kdyz sem se prave po techto 4M opakoval!!! Je potreba si na tohle vsechno dat pozor.. Ted i kdyz mam silny vysilac a dam antenu zkusebne na balkon {samo ze je to spatne} nerusim nic... Par metru mam TV a nic, zadny pruhy, deformace obrazu.. NIC !! A to mam 18W ! Samozrejme ze na radiich pokud jsu blizko nenaladim nic jineho anebo nehraje vubec nic...

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz