Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Volné téma

Zpět na seznam diskuzí


Honza, 9. června 2010, 08:27, [admin]

Podle pilota určitě ne. V základním provedení je třeba monitorovat sílu signálu (patrně onen FM/AM DC level) a DC offset (stejnosměrné napětí) výstupu z demodulátoru (AUDIO/MPX). To první zaručí, že se ladění nezastaví mezi stanicemi, kde je jen šum, to druhé zajistí, že se ladění zastaví pouze na přesné frekvenci stanice a nikoliv i o kanál vedle, kde by se to jen podle síly signálu zastavilo také. AM/FM flag bude patrně indikátor provozu na AM nebo FM (čili výstup), výstupy AF by neměly být podstatné, ACD vypadá jako nezapojený.
Pro základní provoz na FM by mělo stačit zapojit FM antenna, MPX RDS, 5V, 8.5V, Data, Clock, zem na stínění.
Honza, 9. června 2010, 08:39, [admin]

Teď koukám, že to má v sobě čítač zapojený na mezifrekvenci, který lze číst přes I2C. Tím lze nahradit sledování DC offsetu MPX výstupu. Když to napočítá 10.7 MHz, jsem přesně. Když třeba 10.6 MHz, jsem o kanál vedle. Jsou tam na to i nějaké děličky, je třeba si to spočítat, do kolika to napočítá za 20 ms při 10.7 MHz a uvažovat i nějakou toleranci. Asi by nebylo od věci najít k tomu nějaké application notes.
Honza, 9. června 2010, 09:05, [admin]

No a aby to bylo kompletní, tak precizní způsob vyhledávání stanic spočívá v tom, že místo síly vf signálu se měří úroveň šumu v demodulovaném signálu. To má třeba tu výhodu, že se ladění nikdy nezastaví i na 93.7 MHz, pokud jsou stanice pouze na 93.5 a 93.9 (jinak se to bohužel občas může stát) nebo že se ladění nezastaví tam, kde je jen nějaký vf bordel. Úroveň šumu se měří stejně jako pracuje funkce squelch u vysílaček. Filtrem (třeba LC nebo pomocí DSP) se vybere část spektra nad přenášenými kmitočty (u naší FM tedy nad 60 kHz, třeba 100 kHz), pak se to usměrní a měří se DC napětí. Jeho velikost odpovídá úrovni šumu v přijímaném signálu.
Snad to tak stačí jako nakopnutí, vše se dá najít a vyzkoušet.
Opteron, 9. června 2010, 11:45, 90.177.148.xxx

Jasně, díky moc za rady, s tím scannem stanic budu muset asi trošku poexperimentovat a prostudovat abych tomu přišel na kloub:-)
boss, 1. července 2010, 13:34, 84.42.174.xxx
analizator - Reagovat

lišaku odkud seš i ja jsem z jižních čech a o tu 80 mam zajem
NPetr, 12. července 2010, 08:11, 94.113.173.xxx
Kuriozita v elektru GES - Reagovat

Tak jak píšu kuriozita v elektru GES (http://ges.cz) dívám jsme se na tranzistor 2SC1971 a našel jsem ho ale ta cena tady byla hodně odstrašující :D http://ges.cz/-2sc-1971-mp-ges24701014.html radím pokud sháníte objednejte si ho přes PIRU http://pira.cz/nabidka/ !! dobrý eshop !!
svetlo, 26. července 2010, 23:18, 90.177.195.xxx
jedet o - Reagovat

Tak dneska večer jsem vysílal 700 W PEP na AM 1233 KHz vysílačem vlastní konstrukce.Sice jen sinus 85 % modulace.Moduluji na nízké výkonové úrovni KF 910 dvojbázový mosfet.Mám s tím dobré zkušenosti i na SSB konstrukcích ve vyvážených modulátorech(kvadratická charakteristika,malé nelineárná zkreslení).Používám klasickou lineární techniku,ale vzhledem k možnostem oscilátoru mám omezený frekvenční rozsah na 1179 až 1548 KHz.V této verzi bych musel míti dva oscilátorové bloky.Vzhledem k rozměrům antény jsem volil horní konec rozsahu.PLL je klasika 74HC4059 dělička,74HC4046 PLL,74HC4060 3 KHz hodiny.Stabilita dlouhodobá lepší než 0,5 Hz za hodinu a to je tam krystal za 10 Kč 6144 KHz.Výkonová část budič(BF199,2SC1972),druhý stupeň 2SC2290-tady uže je cca 15 - 60 W PEP,je tady řízené napětí přes LM 350.Poslední konec jsou 4 krát 2SC2290 žere to 55 A na 15 V-- mňam.Na budič vysílám už delší dobu různé žertovné písničky a dodělávám kompresor.Jinak jsem"licencovaný"radioamatér a už jsem leccos postavil.Jako většina z nás mám i radioamatérský problém,málo místa na antény.Budič je už pekně ve skříni,konec a zdroj to čeká.Má to ale páru,ve dne 40 km a v noci snad i 300 km dosah.Na 1224 KHz vysílá Radio Bulgaria a večer cca 30 km daleko"burácím" i přes krátkou anténu cca 45 m drátu.
svetlo, 26. července 2010, 23:31, 90.177.195.xxx
pro NPetra - Reagovat

Tranzistor 2SC1971 a 2SC1972se před třemi roky přestal vyrábět,proto už není dostupný a tím pádem je drahý,ani americký RF Parts,který má nejlevnšjší tranzistory obrovského sortimentu ho už nemá.Jsou "nějaké zbytky" v Číně od 2000 - 20000 ks,cenově to vychází výborně.Ovšem "malá"chybička-prodávají to vcelku¨..hi..hi.Je to neperspektivní tranzistor.
svetlo, 26. července 2010, 23:44, 90.177.195.xxx
joj - Reagovat

Jinak i 20 W na 104.9 MHz,vlastní konstrukce,stereo,dodělávém podle Honzíka DRM.Otevřený dipól na hromosvodu,na dvorku 15m stožár invertovyným véčkem 2 X 40 m,na vršku stožáru 2 ele.otočnou směrovku symetricky napájenou typ ZY- C od firmy Zach,a 45 m dlouhé LW skloněné na jih.Před léty na mě sousedi poslali ČTU..mno.trosšku jim nadskakovalo doma video a od cca 600 W výkonu při SSB "sám od sebe" zvonil telefon.Teď je kabelovka v zemi a telefon také a video si odnesl kamarád(sousedův syn),když se odstěhoval.Potom jsem ještě lezl do Novy na 9 kanále (druhá harmonická ze 104,9 MHz),pomohla 8 pólová dolní propousz,tehdy chtěli na mě podruhé volat ČTU.Strýc dříve na ČTu,kde bydlím dělával vedoucího a věděl o mých opičármách...hi,,hi,,.
Hanz, 8. srpna 2010, 16:08, 94.112.174.xxx
Stavba FM vysílač - Reagovat

Čaute, chtěl bych si postavit nakej lehkej FM vysílač..Ale moc toho o tom co a jak funguje nevím..Tak bych se chtěl zeptat čím začít...Četba literatury atd... Když tka sem hodně schéma vysílače co je podle vás asi nejlehčí a výkon max 1 W ..Díky Hanz
Ličko, 19. srpna 2010, 08:50, 85.135.86.xxx
19.srpen je mezinárodní den pirátů - Reagovat

Tak vás všichni piráti zdravím a přeji hodně úspěchů v naší činnosti!
Roman, 22. září 2010, 19:28, 77.104.210.xxx
Piráti - Reagovat

Ahoj, nenajde se tady nějakej Pirát na Sokolovsku? :)

Roman, 11. října 2010, 16:23, 77.104.210.xxx
Jak vysílat bezdrátově na věž - Reagovat

Ahoj, mám problém. Jelikož bydlím pod všema barákama a v lese, tak 200m. je Stožár, na kterej bych si mohl umístit Anténu, tak mám blbej dotaz.
Prosim vás, jak se dá bezdrátově z domova přenášet muzika např. na Stožár? Vim že to asi nic jednoduchýho neni. Ale přecejenom musí bejt nějakej způsob.

Kdybych přecejenom tam měl přístup k Internetu,tak neni problém Streamovat přes internet, ale bohužel žádná Wi-Fi tam neni.

Díky :))
Lišák, 13. října 2010, 10:55, 77.48.196.xxx

Jestli tam není žádná wifi, budou ti tam fungovat takový ty levný analogový přenosy audio video signálu za 1000,- ze supermarketu.
Děd, 13. října 2010, 15:17, 90.181.1.xxx

Good idea!
Roman, 13. října 2010, 15:57, 77.104.210.xxx
Re: Jak vysílat bezdrátově na věž - Reagovat

Díky moc. :)
Roman, 26. listopadu 2010, 22:00, 77.104.210.xxx
Čínský FM vysílač 2kW - Reagovat

Když je tady volná diskuze, tak jí je třeba oživit.
Dnes jsem narazil na prodejce (nebudu jmenovat) co prodává 2000W FM Vysílač za cca 146 000kč.

Dost jsem se musel smát. :D
Honza, 27. listopadu 2010, 08:39, [admin]
Re: Čínský FM vysílač 2kW - Reagovat

No jo, jenže ona to zas taková sranda není. Oni jsou dnes Číňani opravdu schopný to za ty prachy vyrobit a projde to testama. Sice kvalita nebude nic moc, ale dneska v době tzv. krize už rozhoduje jen cena. A můžeme si za to sami. Číňanům jsme donesli veškeré know-how a technologii jako na zlatém podnose. Pod tlakem stupidních ekonařízení, daní a dalších výmyslů se veškerá výroba odsunula do Číny v domnění, že zdejší sotva myslící bytosti to budou téměř zadarmo dávat dohromady. A ono prd. Okopírovali všechno co šlo, navíc v návrhu zařízení nejsou vůbec limitováni cenou komponent, protože ta je u nich prakticky nulová. Výrobní linky jsou dávno zaplacené. Pak toho ani nemusí moc umět, vrazí tam nejmodernější DSP, v nejmodernějším návrhovém systému to nějak naklikají, prototyp je prakticky nic nestojí a výrobní náklady jsou mizivé. Za chvíli jim nebudeme schopni konkurovat v téměř žádném odvětví a nakonec to dojde tak daleko, že si to od nich ani nebudeme schopni koupit, protože tady bude zázrak když někdo bude mít zaměstnání a vydělávat peníze. Zaměstnáním myslím něco, co přináší skutečné hodnoty, tedy nikoliv autíčka, úřady, finanční poradenství a podobné ptákoviny.
Roman, 27. listopadu 2010, 15:29, 77.104.210.xxx
Čínský FM vysílač 2kW - Reagovat

No ale tam jde o to, že to prodaj komukoliv.
Přecejenom, tady už opravdu neni žádná sranda vysílat s takovým výkonem. Za tu cenu, to je opravdu předražené (podle mého).

A vzhledem k tomu, že to je z Číny a tak předražené, doufejme, že to nikdo tady nekoupí.
Honza, 27. listopadu 2010, 18:45, [admin]
Re: Čínský FM vysílač 2kW - Reagovat

Já si nemyslím, že by si tohle někdo koupil "do obýváku", tak levné to není a možnost využití bez licence je trochu diskutabilní. Ale dokázal bych si představit, že to začnou kupovat komerční stanice. Jde jen o to, aby to nerušilo, ale jestli to bude třeba kurvit zvuk, to je úplně jedno, na to jejich omílání splašků stále dokola to bohatě stačí. Technické zajištění některých dokrývačů i vysílačů většího dosahu je občas zoufalé, každá ušetřená koruna dobrá.
Roman, 27. listopadu 2010, 19:15, 77.104.210.xxx
Re: Re: Čínský FM vysílač 2kW - Reagovat

Jo, tak teď mi nezbývá nic jinýho, než souhlasit.

Komerční stanice, už víc stejně doslova zkurv.. nejdou.

Disney, 29. listopadu 2010, 10:54, 90.180.217.xxx
čínský PSV měřák - Reagovat

Kluci a co říkáte na tento měřák?
http://www.5w-tech.com/new_page_53.htm
Píšou že od 100 do 500Mhz, pro naše účely to bude měřit nějaké zmysluplné hodnoty? (lepší než CB PSVák)?
Honza, 29. listopadu 2010, 11:27, [admin]
Re: čínský PSV měřák - Reagovat

To by mělo být v pohodě, i když já mám radši spíše klasické s ručkovým ukazatelem, reagují tak nějak přirozeněji a o nějakou extra přesnost tady moc nejde.
Dneska mi poštou z Číny dorazil modul VMR6512. Hned jak bude čas, tak se mrknu, jestli tenhle "bazmek" za něco stojí :)
x-ray, 11. ledna 2011, 13:32, 88.81.72.xxx
vzorec pro výpočet výkonu - Reagovat

ahoj mám dotaz: u vzorce pro výpočet výkonu u umělé zátěže P=(0,707*U+0,1)^2/W to číslo 0,707 vyjadřuje úbytek napětí na diodě ?
neřeknu, 11. ledna 2011, 14:41, 217.12.54.xxx

Ne, je to obrácená hodnota odmocniny z 2 a vyjádřuje převod amplitudy harmonického signálu na efektivní hodnotu (protože ta určuje výkon). Úbytek vyjádřuje to číslo 0,1 - to platí pro schottkyho diodu (BAT85 apod.)ale i tam bych to viděl spíše na 0,2V. Když tam dáš vhodnou křemíkovou např. 1N4148 (4ns) tak to bude okolo 0,4V.
Honza, 11. ledna 2011, 14:50, [admin]
Re: vzorec pro výpočet výkonu - Reagovat

Říká se, že žádný učený z nebe nespadl, ale určitě by nebylo od věci se zamyslet předtím, než něco napíšu. Vždyť by to vůbec nedávalo smysl. Úbytek na diodě je vyjádřen číslem 0,1, protože je-li zatížena pouze voltmetrem, větší úbytek tam nebude, jeho přesné vyčíslení beztak nehraje téměř žádnou roli. Proč je tam těch 0,707 přímo neprozradím, pouze naznačím, že výkon se počítá z efektivní hodnoty napětí. Nezatížený jednocestný usměrňovač dává na výstupu efektivní nebo vrcholové napětí? A jaký je mezi nimi vztah?
Roman, 4. února 2011, 11:20, 77.104.210.xxx
Opilý Mareš v E2 - Reagovat

Tak když je to tady opět na usnutí, tak třeba řekněte názor na opilýho Mareše v Evropě2.

http://www.youtube.com/watch?v=1rGDEOuGPIY - Tady na tom odkazu, najdete komplet.

http://www.youtube.com/watch?v=hS_RmVjYIkc - Třesnička nakonec.

Můj názor:

Tak už jen to chování těch lidí v Evropě2 napovídá o tom, že je to parta idiotů. Například to, jak byl Mareš ožralej v éteru - to si jiný rádio, nik

Co váš?
Roman, 4. února 2011, 11:22, 77.104.210.xxx
Edit / opilý Mareš - Reagovat

* to si jiný rádio nikdy, nikde nedovolí!
Ostuda Českýho éteru.

//
http://www.youtube.com/watch?v=mILByGm50pg - Tak tohle mě rozsekalo "fajn radio" jak se pustili do L. Mareše :D
Honza, 4. února 2011, 12:01, [admin]
Re: Opilý Mareš v E2 - Reagovat

Kdo je to Mareš? Nic mi to neříká.
AnthonyX, 5. února 2011, 11:25, 89.102.152.xxx
Re:Mareš a e2 - Reagovat

Co je to e2? To je něco jako o2 nebo v2? Je to divný protože u Mareše kupuju komponenty do počítadel :-D
Roman, 6. února 2011, 21:02, 77.104.210.xxx

Mareš? Jednim slovem - nemravní idiot :D
mates, 11. dubna 2011, 15:41, 188.191.54.xxx
ČÍTAČ - Reagovat

Pro zájemce o stavbu čítače do 1GHZ - na eshopu flajzar.cz mají displej i frekvenční děličku!
itomi, 22. dubna 2011, 11:54, 212.96.177.xxx
fm vysílač - rušička - Reagovat

Ahoj, hledám radu a pomoc. Mám RD na kraji obce a tak jsem sám na nepřizpůsobivého důchodce na sousední zahradě, který celé léto pouští rádio přes bednu na plnou hlasitost (hlavně dechnu). Domluva nemožná. Rozbít rádio ani hubu mu nemůžu, jsem na vozíku. Upravil jsem si Belkina, ale i s dipólem funkce jen 5m. Potřebuji 20m. Záměr je ztlumit (odladit) přímač na čistou nosnou. Nesmí poznat, že jde o rušení. Koupím vhodný vysílač, případně silnější vf modul k připojení za Belkina (vf konec si netroufám postavit a naladit). Budu vděčný za jakoukoliv radu a pomoc.
itomi@seznam.cz
TAKJAN, 24. dubna 2011, 17:08, 88.100.52.xxx
107,8 / 106,7 - Reagovat

Musím se pochlubit, chytám Beat 107,8 na aktivní anténu (KLABAL), přijímač starý Blaup-lankový (největší citlivost).Vedle transmiter je bez názvu, pouze "CE art nr 31000" -audio vstup, pouze 4 frekvence-4led +ON, dipól, chodí to OK, čisté, napájeno z spínaného zdroje od tiskárny. Musím ještě zvýšit dosah, jinak super.....
Karlík, 20. září 2011, 18:49, 77.48.44.xxx
Čítač do 1GHz - Reagovat

Dobrý den, našel jsem tu na stránkách jednoduchý čítač do 1GHz. Bohužel nevím, kde sehnat děličku SAB 6456. Může mi prosím někdo poradit? Rád bych také slyšel od někoho, kdo to stavěl jestli to má nějaké mouchy, ev. jestli se to vyplatí stavět. Předem děkuje Karlík.
mates, 20. září 2011, 19:44, 188.191.54.xxx
Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

http://www.flajzar.cz/delicka-kmitoctu-sab6456dip.htm

tady jsem ji koupil já (verze zapojení je standartní) i s tím multiplex displejem
Honza, 20. září 2011, 20:18, [admin]
Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Ten čítač je jako měřicí zařízení dávno za zenitem. Má význam ho stavět skutečně jako stupnici k přijímači nebo k zabudování do vysílače coby nezávislý indikátor frekvence. K vážnému měření bych bral toho Číňana http://pira.cz/vc3165.htm
mates, 21. září 2011, 17:08, 188.191.54.xxx
Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

pro takovéto domácí měření bohatě postačí, prostě abych celej den neladil oscilátor, to už mě irituje :)
Karlík, 30. září 2011, 19:55, 77.48.44.xxx
Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Pánové, děkuji za radu, hezký den, Karlík.
Karlík, 2. října 2011, 17:24, 77.48.44.xxx
Re: Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Dobrý den, bylo by možné děličku SAB 6456 nahradit některým z těchto typů: U 664, U 813, SDA 4212 ?Předem děkuje za radu Karlík.
Karlík, 7. října 2011, 12:19, 77.48.44.xxx
Re: Re: Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Už to mám vyřešené, díky.
Andys, 16. října 2011, 22:28, 85.207.90.xxx
KOMPRESOR - Reagovat

Postavil jsem si kompresor, limiter, clipper z těchto stránek, a po zapnutí mi sice led diody ukazují správně levý a pravý kanál, ale na výstupu je to však smíchané dohromady. Snažil jsem se hledat chybu, ale nic jsem nenašel. Nevíte někdo čím by to mohlo být, ať zhruba vím kolem čeho hledat? Budu vděčný za jakoukoliv odpověď.
Honza, 17. října 2011, 09:08, [admin]
Re: KOMPRESOR - Reagovat

Jediný vodič, kterým jsou oba kanály propojeny, je označen ve schématu jako RT. Tímto vodičem normálně prochází pouze napětí pro řízení citlivosti, nikoli zvuk. Asi bych hledal chybu někde tady (špatně zapojený Q2, vadný C13, zkrat na DPS).
Andys, 24. října 2011, 06:42, 77.48.0.xxx
Re: Re: KOMPRESOR - Reagovat

tak c13 jsem vymenil a porad nic, zkrat jsem taky zadny nenasel a q2 je zapojeny dobre. ale zjistil jsem ze mi jde signal po minusu. chova se mi to cele zvastne, kdys zesiluji ci zeslabuji levy kanal, tak se mi meni svit diod u praveho kanalu.
Karlík, 30. října 2011, 15:01, 77.48.44.xxx
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Dobrý den, ještě takovou maličkost /pro zkušenější/, autor čítače 1GHz píše o dvou zapojení děličky SAB 6456, mám tomu rozumět tak, že připojím napájení přímo na vývody IO pin č.4= - a pin č.8= +5V ,a měřím odběr asi 21mA ? Nerad bych ji odpálil. Na děličce je nápis SAB 6456A J1291 nS0411A a logo Philipsu. Předem díky za radu.
Honza, 31. října 2011, 08:32, [admin]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

V podstatě je to tak. Připojit napájení na piny, o kterých se předpokládá, že slouží k napájení, a změřit odběr. Neměl by přesáhnout nějakých 25 mA. Chceš-li mít jistotu, použij zdroj s regulací napětí od nuly nebo s nějakým proudovým omezením.
Karlík, 31. října 2011, 10:12, 77.48.44.xxx
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čítač do 1GHz - Reagovat

Honzo, moc děkuji za radu, chtěl jsem mít jistotu. Přeji hezký den, Karlík.
jeník, 4. listopadu 2011, 21:13, 77.48.89.xxx
čítač 1GHZ - Reagovat

prosím o radu, postavil jsem čítač 1GHz uvedený na těchto stránkách, naprogramoval a snažím se o uvedení do chodu. Mám však problém jaké nebo jak ma vypadat smyčka na konci rg58 koaxu ? čítač mi běhá zatím jako splašený - což je prý normální. Poradíte mi ? díky Jeník
Anthony, 5. listopadu 2011, 13:31, 89.102.151.xxx
Re: čítač 1GHZ - Reagovat

Zřejmě máš smíchány dva projekty. Smyčka z koaxu patří k projektu vysílací antény. Čítač vyzkoušíš tak, že signálový vstup přiložíš ke krystalu u mikroprocesoru. Číslo by se mělo zastavit na přesnou hodnotu někde kolem 4.0000000 MHz. Přečti si znovu návod, je to tam zmíněno...
Anthony, 5. listopadu 2011, 13:35, 89.102.151.xxx
Re: čítač 1GHz - Reagovat

Ups
Omlouvám se, spletl jsem si konstrukci toho čítače s tímto http://pandatron.cz/?121&citac_1300_mhz

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz