|
|
| Archiv diskuzí od roku 2005 |
|
FM Vysílač 400mW
Zpět na seznam diskuzí PA3K, 6. června 2007, 14:49, 87.244.199.37 CHCEM KUPIT FM stereo vysielac - Reagovat
Nemate niekto na predaj FM Vysielac stereo tak +/- 5W... pripadne, kto by ste mi ho urobil?? Nechcem to predsa zadarmo... dakujem gsm@pro-com.sk P:S: avsak aby sa nerozladoval a najradsej s PPL s lcd ladenim... ak je to mozne... prosim poradte. Disney, 7. června 2007, 12:28, 147.229.197.241 Re: Qualita audio - Reagovat
No kôli tomu, že mne ten 1W Pira tak pískal a šumel, som si postavil Veronicu. Tam pri normálnom počúvaní nemáš šancu počuť šum. Som s tým maximálne spokojný. Dokonca som ešte podľa odporúčania jedného maníka spravil takú vec, že som na výstup lad. napätia z PLL vrazil 10uH SMD tlmivku. Šum klesol o ďalšie 2-3dB. Skúšal som to v aute na Alpine rádiu s 2x50Wrms zosíkom, a ten šum pri max. hlasitosti počuť naozaj veľmi slabo. Disney, 7. června 2007, 12:31 Re: Qualita audio - Reagovat
Jo, a napájal som to 13,8V/A CB zdrojom ITEC, teraz už mám spravený vlastný zdroj a nešumí to o nič viac. Nep, 14. srpna 2007, 12:35, 193.85.69.241 Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat
To nastavení na žárovku, aby nejvíc svítila jsem zjistil, že je špatně. Když se nastaví, aby nejvíc svítila, vychází z vysílače nejvíc harmonických. Chvíli jsem si hrál s analyzátorem a podařilo se mi nastavit odstup základní/harmonická asi 25dBuV. Přitom pokles té základní oproti nastavení na žárovku nebyl víc, jak 6dBuV (Měřeno na kusu drátu místo antény pro příjem. Pro vysílání jsem měl půlvlnnej dipól). Takže pozor na to. Skutečný výkon pak může být 400mW, ale jen jako součet všech harmonických, kdy ta žárovka opravdu svítí, jako by do ní šel ss proud odpovídajícího výkonu. Samozřejmě nechci dělat chytrýho, ten měřák jsem měl v ruce poprvý a mohou to být doměnky, ale něco na tom bude. 107,90, 17. srpna 2007, 00:03 Re: Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat
s něčím podobným jsem se už setkal když jsem nastavoval výkon ale při tom jsem poslouchal rádio na jiné frekvenci když jsem otáčel těmi vystupními kondenzatory a žárovka mi svítila jen na polovinu tak mi to přerušilo rádio když jsem žárovičku zesiloval tak mi v rádiu přeskakovaly různé harmonické-nebylo to strhavání kmitočtu ani vf obvodem radia, při maximalním svitu mi to s radiem chvili nedělalo nic ale stačilo pohnout vysílací anténou a už to začalo rušit, mám taky pocit že harmonické se dají ovlivnovat nastavnením kapacity vystupních kondenzatorů i polohou anteny Honza, 17. srpna 2007, 14:29 Re: Re: Nastavení výstupního filtru (C14 a C15) - Reagovat
V případě, kdy je přijímač zahlcen silným signálem vysílače, nemá smysl řešit původ popisovyných jevů. Na rádiu v tu chvíli slyšíte i to, co ve skutečnosti v éteru není. James, 27. listopadu 2007, 14:42, 217.112.165.55
Napadlo mně jestli bych místo původního zdroje VF ignálu mohl připojit vlastní malý jednotranzistorový vysílač i za cenu sníéžení stability signálu ten varikap prostě nemůžu sehnat Honza, 27. listopadu 2007, 21:35
Zkus to, je velká šance že to bude fungovat. James, 30. listopadu 2007, 17:04, 89.102.181.7 BBY31 - Reagovat
Varikap jsem sehnal mají ho v Tipě ale SMD Opteron, 30. listopadu 2007, 17:37
Ja jsem taky sehnal BBY31, ale musel tam zajet kamarad, mam to trochu z ruky, maji je v www.pselectronic.cz v Praze za 7,5 ale uz je vyprodej, tak pospeste:) misho, 10. prosince 2007, 14:55 napajaci zdroj - Reagovat
Nazdar vsetci...Potrebujem poradit,v radiotechnike som zatial zaciatocnik.Chcem si postavit tento vysielac a mam jednu otazku na napajanie.Dalo by sa to napajat nejakym PC zdrojom?Na molexe je 12V ,to by hadam mohlo ist. Disney, 10. prosince 2007, 15:02 Re: napajaci zdroj - Reagovat
Už som to niekoľkokrát skúšal, ale vždy som mal v modulácií brum. Boli to normálne zdroje aké sú v 99% PC, nie žiadne špičkové čo stoja tisíce... Možno keby si tam pripojil paralelne na tých 12V velikánsky (>10mF) elektrolyt, tak by to možno pomohlo. Skús, ja ten 400mW postavený nemám, možno to pôjde bez problémov. Honza, 10. prosince 2007, 15:33 Re: napajaci zdroj - Reagovat
Tam bude asi hodně záležet na výrobci a typu. Problémy jsou minimálně tři. 1) Zem 12 V je spojena s kolíkem zásuvky => možnost zemní smyčky a brumu. 2) Výstupní napětí není ani zdaleka vyhlazené, neobsahuje sice 50 Hz, ale spínací kmitočet (desítky kHz). 3) Spousta zdrojů, ale tady jsou velké rozdíly, má stabilizaci společnou pro 5 a 12 V, příp. i pro 3,3 V. To znamená, že to je navrženo na nějaký nejběžnější poměr odběrů z těchto větví. Pokud se z 5 a 3,3 nebude odebírat nic, 12 V poklesne klidně až k 10 V a stabilizace bude hodně mizerná. Tenhle problém asi nejvíc hovoří proti použití PC zdrojů. misho, 10. prosince 2007, 16:27, 91.127.96.57 Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat
ahaa...dobre teda.Mohol by si mi poradit nejaku jednoduchu schemu na zdroj k tomu vysielacu? misho, 10. prosince 2007, 17:36 Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat
edit// a mohla by to byt aj nejaka lacna schema...inak este otazocka lebo mi to neda sa nespytat...nahodou na sietovy adapter 12V by to neslo? Honza, 10. prosince 2007, 21:02 Re: Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat
Nešlo, pokud se nejedná o kvalitní spínaný zdroj. Schéma vhodného zdroje tu je, stačí jen koukat. Misho, 11. prosince 2007, 11:21 Re: Re: Re: Re: napajaci zdroj - Reagovat
Myslis tu schemu na zdroj pre ten 3W vysielac? misho, 13. prosince 2007, 17:13 suciastky - Reagovat
takze zhanal som si suciastky na tento vysielac,ale zohnal som len varikap KB105 ,KB109 som nezohnal...Rozbeham to aj s tym KB105? Takisto som nezohnal tranzistor BC547 ,iba BC546 ...a namiest BFR96 mam BFR96TS ...pojde to aj s tymito suciastkami? Anonym, 13. prosince 2007, 17:17 Re: suciastky - Reagovat
Ano. misho, 18. prosince 2007, 17:15 napajanie - Reagovat
No takze uz som sa do toho dal,ale zastavil ma vyber transformatora pre zdroj...Podla schemy treba 20W a 15-18 V na vystupe...Ja som nasiel doma len 50VA / 24V ...Mozem ho pouzit?Podla mna hej,lebo ten stabilizator zvlada napatie aj cca.20 V vyssie ako je vystupne napatie...Takze 24V by mal zvladnut v pohode,akurat sa bude viac zahrievat,nie?Opravte ma ak sa mylim...Dalej ma zaujima ci je zdroj a teda aj vysielac na striedavy alebo jednosmerny prud...nikde to nie je napisane... vdaka za rady... Honza, 18. prosince 2007, 18:15 Re: napajanie - Reagovat
7812 (ST) má max. vstupní napětí 35 V. Trafo 50VA/24V bude naprázdno dávat cca 30 V (to je efektivní hodnota) a usměrňovač tedy dá dobrých 40 V (neboť bez zátěže se odvozuje od špičkové hodnoty napětí). Čili je mi to nejeví jako dobrý nápad, pokud nelze zaručit, že výstup zdroje bude trvale zatížen. Otázku, jestli ze 7812 leze střídavé nebo stejnosměrné napětí, nechám bez odpovědi, to je teda trochu moc :)) Honza, 18. prosince 2007, 18:19 Re: napajanie - Reagovat
V datasheetu 78xx od ST lze nalézt schéma zapojení pro vysoká vstupní napětí - stačí přidat zenerku, odpor a tranzistor, část ztrátového tepla se tak přenese ze stabilizátoru na tranzistor. Věřím, že na webu k tomu existuje hafo dalších informací. misho, 18. prosince 2007, 18:24, 84.47.47.243 Re: Re: napajanie - Reagovat
hmm...trvale zatazeny...noo ved to bude,ten zdroj budem pouzivat len k tomu vysielacu a nebude bezat naprazdno...ak som teda dobre pochopil ako si to myslel...nechce sa mi totiz davat 250,- za trafo ak to pojde s tym co mam doma...
inak este mam doma jedno 2VA/24V ale to asi bude moc slabe uz,co? Honza, 18. prosince 2007, 19:09 Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
Já jsem podobný problém řešil tak, že jsem z trafa odmotal závity ze sekundárního vinutí, aby jeho napětí pokleslo na přijatelnou mez. misho, 18. prosince 2007, 19:28, 84.47.47.243 Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
dobre skusim teda radsej to...dufam ze to nejako nepokaslem misho, 21. prosince 2007, 18:42, 78.98.15.152 Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
BOOOM!!! Uvaril sa mi kondik 4700uF na tom zdroji...Bolo to zapnute len asi 10 sekund...V com moze byt chyba?Vsetko som spravil tak ako to ma byt,teda si to aspon myslim.Predtym ako to tresklo,na vystupe som nameral cca 6,8 V ...V com moze byt chyba?Inak diody som nedaval KY731(ani KY701 alebo KY708 ) ...Kamarat mi povedal ze tam budu stacit KY132/900V ...Moze by chyba v tych diodach? Honza, 21. prosince 2007, 18:55 Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
LOL, dal jsi ten kondík asi opačně. No každý nějak začínal... ale než dostaneš signál do éteru, asi tě čeká ještě dlouhá cesta. misho, 21. prosince 2007, 19:28, 78.98.15.152 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
lol ja viem...som total zaciatocnik no...ale,opacne?hmmm...na nete som nasiel ze dlhsia nozicka je zaporna tak som sa podla toho riadil... :D misho, 21. prosince 2007, 22:30, 78.98.15.152 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
na plasti kondiku je vyznaceny kladny pol,nie??ak hej tak potom to mam zapojene dobre...v com inom moze byt chyba? Honza, 22. prosince 2007, 00:08 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
Delší nožička je vždycky kladná, u kondíků i u LED diod. Tak je jasno... Navíc na pouzdru toho kondíku je vždycky vyznačen (-) pól. misho, 22. prosince 2007, 07:53, 78.98.15.152 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
vdaka...hlavne ze na nete som na dvoch strankach nasiel ze vyznaceny je (+) pol a dlhsia je zaporna...dakujem teda za radu... misho, 23. prosince 2007, 17:39, 194.154.224.100 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
Mozem pouzit na cievky lakovany drot 0,7 mm bez izolacie? misho, 23. prosince 2007, 18:43, 78.98.15.152 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napajanie - Reagovat
A dala by sa ta cievka nejako upravit pre drot 0,8 mm lakovany bez izolacie???Iny nemam kua... misho, 2. ledna 2008, 20:40, 84.47.60.164 hmmm... - Reagovat
No tak vďaka za rady,nakoniec som použil 0.55mm drot a čakal som,čo bude...akože náhoda raz za 100 rokov...len som to zapol a na rádiu som mal náhodou naladenú presne tú frekvenciu na akej vysielam...takže to funguje,už len vyladím výkon...aj tak vďaka za rady ešte raz Iksik, 5. března 2008, 10:33, 80.95.119.41 Tranzistor - Reagovat
Můžu jako T1 a T2 použít BF199 a jako T3 2N2222A? Iksik, 5. března 2008, 11:25, 80.95.119.41 Napájení - Reagovat
A myslíte, že to bude fungovat i na 9V baterku? Nebo budu muset pozměnit hodnoty některých součástek? Jan16, 31. května 2008, 11:40, 78.108.96.1 Re: Napájení - Reagovat
Jak dlouho si asi myslíš že vydržíš vysílat? 9V baterka je ráda že dodá 50mA na chvíli, natož trvale :D Ne nic měnit nemusíš, jen ti to pojede hůř, neli blbě... pablox, 31. května 2008, 23:01, 195.28.80.156
Ked by som chcel dakedy (az v buducnosti) spravit 15W vysielac z VR22ky, mozem tento 400mW vysielac pouzit ako budic bez nejakych vacssich uprav? Winco, 1. června 2008, 17:33, 82.119.109.74 Cievky - Reagovat
Chcel by som si postaviť uvedený vysielač a mal by som 3 otázky týkajúce sa cievok: Je potrebné prísne dodržiavať hrúbku drôtu? Keď namotám daný počet závitov ukončím cievku tak že odbočím o 90° a až potom idem do spoja? Mám šancu namotať ich tak krivo že nebudem vysielať v pásme ktoré chytá bežné rádio. Budem veľmi vďačný za akúkoľvek odpoveď. PES, 1. června 2008, 20:55 Jemné ladění - Reagovat
Bylo by možné použít dva potenciometry pro ladící napětí (jako Hrubé 10k a jemné např 500 ohm či 1k) ? Později bych rád udělal fázový závěs, avšak si nejsem jist zdali ho bude možné pro toto jednoduché zařízení udělat. Přístroj jsem dnes zkoušel a bez použití symetrizační smyčky jsem měl dosah 50m na volném prostranství, měkká půda (použil jsem uhlík v krohovém dipůlu), je to normální 50m ? Zvýší se dosah nahrazením uhlíku symetrizační smyčkou ? Anonym, 2. června 2008, 09:18 Re: Jemné ladění - Reagovat
Uhlík? :D Tak takhle jsem se dlouho nepobavil. Disney, 2. června 2008, 18:04 Re: Cievky - Reagovat
Winco, hrúbka drôtu nie je kritická. Áno, do spoja to namontuješ presne ako píšeš. Nemáš šancu namotať ich tak krivo. Pokiaľ viem tak aj keby si namotal o jeden závit viac/menej tak tá indukčnosť sa dá pomerne dosť upraviť rozťahovaním (stláčaním) závitov, takže na to jednoducho prídeš - šteluj a sleduj ladiace napätie, ak máš správne navinutú cievku tak by sa malo štelovaní cievky meniť. Disney, 2. června 2008, 18:10, 194.228.124.146 Re: Re: Jemné ladění - Reagovat
A co se myslí pod pojmem "uhlík"? Ano, ty potenciometry můžeš použít, nicméně vzhledem k nepřesnosti a nestabilitě ladění se to NEdoporučuje... A už vůbec ne při napájení z baterii, kde napájení není stabilizované. antares, 12. srpna 2008, 17:42, 85.248.22.26 spektrálna nečistota ? - Reagovat
Mám istý problém, zistil som, že tento vysielač my ruší na TV pásmach svojími harmonickými. Vypol som koncák jednoduchým odpojením jeho bázy. Tým som chcel vylúčiť možnosť rušenia s princípu jeho funkcie, keďže je zapojený v triede C. No zaujímavé bolo to, že harmonické nezmizli. Mám zapojenie stále s BF199 vo funkcii oscilátora, nemám žiaden spektrálny analyzátor, takže nemám si ako odmerať spektrum, jedine som to mohol zistiť na TV karte v PC, ktorá má aj rádio tuner, ktorý má ladenie do 820 Mhz, takže keď som sa naladil na násobok nosnej vlny, zameral som vlastne tým harmonickú. Zrejme tá zmena oscilátora publikovaná na pire nesúvisela aj s týmito harmonickými ? O čo vlastne išlo, že sa zmenil oscilátor, pretože tento vysielač celkom dobre ide, len tie harmonické. Honza, 12. srpna 2008, 17:58 Re: spektrálna nečistota ? - Reagovat
Důvody změny jsou popsány v příslušné diskuzi na jejím začátku. Pokud ti to šlape dobře, není třeba nic měnit. Píšeš, že vyšší harmonické ruší i při odpojeném koncovém stupni. Čili sebelepší výstupní filtrace by patrně nepomohla. Problém bude ve vyzařování přímo z obvodů vysílače či z napájecího kabelu. Asi máš TV anténu hned u toho, jinak si to neumím představit. Řešením je kompletní odstínění vysílače do plechové krabičky a důkladné vf blokování všech přívodů. Vyšší harmonické mohou také vznikat až v přjímači následkem silného základního signálu. Pokud nedochází ke skutečnému rušení TV stanic a problém se vyskytuje jen v těsné blízkosti vysílače, nijak bych to neřešil. Jirka Š., 14. srpna 2008, 14:56, 62.84.154.56 Tepelná odolnost tranzistorů BFR - Reagovat
Vysílač jsem sestavil, všechny spoje a polarity prozkoušel a jsem si jist správným zapojením, ale oživení se nezdařilo. Zdá se, že nefunguje druhý nebo třetí tranzistor (nenaladil jsem ani ticho, ani nesvítí pokusná žárovka). Odběr je jen cca 50 mA. Jaká je vaše zkušenost s odolností tranzistorů BFR proti přehřátí? (Pájel jsem to trafopájkou, mikro nemám). antares, 14. srpna 2008, 17:29, 85.248.22.26 Re: Tepelná odolnost tranzistorů BFR - Reagovat
Po pravde povedané, neviem čo ako tepelne znesú tie BFR, ale skúsil by som najprv to, či mi kmitá vôbec aspoň oscilátor. Na to nepotrebuje človek žiadne "vynálezy", stačí len obyčajné rádio poblízku vysielača a keby aj tie dva tranzistory boli v čudu, kmitanie oscilátora by bolo zachytené ako ticho. Ondra, 11. listopadu 2008, 10:10, 195.113.174.6 Re: Tepelná odolnost tranzistorů BFR - Reagovat
Ten vysílač jsem stavěl taky, a BFR toho vydržely opravdu hodně, ale doporučuju ti si postavit nějakou VF sondu (http://iboo.szm.sk/sondy.htm) a postupně skoušet jednotlivé tranzistory, třeba je chyba někde jinde(špatně zapájený odpor,...) většinou si takové chyby ani nevšimneš a vysílač nejede... konov, 22. května 2009, 18:26, 195.91.80.54 Re: Re: Tepelná odolnost tranzistorů BFR - Reagovat
skus BFG 591 Karlík, 16. června 2009, 11:37, 77.48.44.2 vysílač 400mW - Reagovat
Ahoj, poraďte mi někdo prosím. Můžu zapojit do vstupu Audio přímo elektretový mikrofon nebo přes předzesilovač třeba jako je u schema přenosného vysílače FM 1W. Nechci používat vstup "Line". Díky.
<< < Starší příspěvky :: Novější příspěvky > >>
Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.
|
(C) 1999-2014 Pira.cz |
|